Na Volkswagen sa to sype z každej strany, prešetrujú už aj jej dodávateľov

Volkswagen (VW) má ďalší problém. Jeho emisnou kauzou sa zaoberá už aj Európsky úrad pre boj proti podvodom (OLAF).

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

BRUSEL/WOLFSBURG. Volkswagen (VW) má ďalší problém. Jeho emisnou kauzou sa zaoberá už aj Európsky úrad pre boj proti podvodom (OLAF). A Európsky parlament (EP) uvažuje o zriadení vyšetrovacieho výboru. Informovala o tom agentúra DPA.

OLAF začal tri mesiace po vypuknutí emisného škandálu vyšetrovať, či Volkswagen nepoškodil finančné záujmy Európskej únie (EÚ). Vyšetrovanie dnes Európsky úrad pre boj proti podvodom potvrdil, predtým o ňom informoval nemecký denník Süddeutsche Zeitung. Vzhľadom na prebiehajúce vyšetrovanie však úrad nezverejnil žiadne detaily.

Prešetrujú aj to, kde automobilka zobrala peniaze

Podľa zdrojov z kruhov EÚ úrad vyšetruje, či nemecký koncern oprávnene získal úvery od Európskej investičnej banky (EIB) a peniaze z fondov EÚ na výskum a vývoj. OLAF má na starosti boj s podvodmi a korupciou, pokiaľ poškodzujú finančné záujmy EÚ.

Úrad upozornil, že vyšetrovanie automaticky neznamená, že Volkswagen sa dopustil podvodu, jeho výsledky sú otvorené.

"Volkswagen nevie o vyšetrovaní OLAF," reagovali predstavitelia Volkswagenu vo wolfsburskej centrále na otázku agentúry DPA. "Sme prekvapení, že úrad o tom informuje verejnosť skôr než toho, koho sa to týka."

Volkswagen už niekoľko mesiacov dôverne rokuje s EIB. Koncern počas týchto diskusií už vysvetlil, ako použil úvery od banky. EIB od roku 1990 poskytla automobilke výhodné úvery vo výške okolo 4,6 miliardy eur. Peniaze mali slúžiť napríklad na vývoj ekologicky šetrnejších motorov. Volkswagen ešte musí z uvedenej sumy vrátiť okolo 1,8 miliardy eur.

Emisným podvodom sa zaoberá aj EP. Lídri frakcií parlamentu sa chcú dnes popoludní predbežne dohodnúť na vytvorení vyšetrovacieho výboru, ktorý by sa zaoberal reguláciou emisií v EÚ. V prípade pozitívneho rozhodnutia by potom vo štvrtok (17. 12.) o vytvorení výboru hlasoval parlament.

Prešetrujú aj dodávateľa

Prokuratúra mesta Stuttgart prešetruje, či boli zamestnanci dodávateľa automobilových súčiastok, spoločnosti Robert Bosch GmbH, zapletení do emisného škandálu koncernu Volkswagen (VW). Informovala o tom v stredu agentúra Reuters, s tým, že to uviedol úrad prokuratúry v Stuttgarte. 

Hovorkyňa úradu však odmietla špecifikovať, ktorých spoločností sa vyšetrovanie týka. „Začali sme vyšetrovanie namierené proti neznámym jednotlivcom,“ povedala. „Tento krok je zacielený na firmu so sídlom v Stuttgarte, ktorá je podozrivá z toho, že má podiel na možných trestných činoch veľkej nemeckej automobilky v kontexte manipulácie s emisiami,“ uviedla.

Zároveň dodala, že impulzom pre začiatok vyšetrovania boli správy v médiách. Agentúra Reuters minulý mesiac informovala, že americké ministerstvo spravodlivosti vyšetruje firmu Bosch, pričom zisťuje, či firma vedela o snahe automobilky VW skresľovať emisné testy.

Ministerstvo tiež skúma prípadný podiel firmy na tomto konaní. Agentúra Reuters to uviedla s odvolaním sa na dobre informované zdroje. 

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 723
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 346
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 181
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 118
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 015
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 875
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 746
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 410

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop