Kultový časopis Bravo končí v Česku a na Slovensku po 24 rokoch

Iba za posledných päť rokov sa predaj časopisu pre tínedžerov prepadol o 50-tisíc výtlačkov.

Časopis Bravo v roku 2016 prestane vychádzať.(Zdroj: Bauer Media CZ)

BRATISLAVA, PRAHA. České vydavateľstvo Bauer Media prestane vydávať časopis Bravo, ktorý bol kultový najmä pre česko-slovenskú generáciu milénia, teda mládež narodenú v rokoch 1980 až 2000.

„Od budúceho roka Bravo vydávať nebudeme,“ potvrdila pre server MediaGuru.cz generálna riaditeľa Bauer Media Alena Černá. Dôvodom je výrazný prepad predajnosti tohto dvojtýždenníka.

Časopis v Česku firma vydávala od roku 1991 a predával sa aj v slovenských novinových stánkoch.

Podľa MediaGuru.cz išlo o jeden z prvých titulov na českom trhu, ktorý bol vydaný v zahraničnej licencii.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bravo má pôvod v Nemecku, vychádzať začalo v roku 1956 a licenciu naň vlastní tamojšie vydavateľstvo Bauer Media.

Kým ešte v roku 2008 sa priemerný predaný náklad časopisu pohyboval podľa auditu okolo 60- až 70-tisíc výtlačkov dvojtýždenne, aktuálne sa z českej mutácie (ktorá sa predáva aj na Slovensku) predáva menej než 15-tisíc výtlačkov.

Bravo stráca čitateľov najmä v dôsledku nástupu moderných technológií, tínedžeri už dnes trendy sledujú najmä cez sociálne siete a internetové magazíny.

Výraznému úbytku čitateľov čelí Bravo aj na domácom nemeckom trhu. Kým ešte v roku 1996 sa každý týždeň predalo 1,4 milióna výtlačkov, v roku 2010 to bolo niečo cez 500-tisíc. Od decembra 2014 preto v Nemecku Bravo vychádza ako dvojtýždenník.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 709
  2. Vizuálny smog je problém 10 664
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 994
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 871
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 140
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 050
  7. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 743
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 550
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 181
  10. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 112

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

KULTÚRA

Pri kázaní jej otca odpadával kostol, pri jej speve masy. Zomrela Aretha Franklin

Speváčka odišla po dlhom boji so zákernou chorobou.

Neprehliadnite tiež

Akcie prevádzkovateľa mosta v Janove prudko klesli, firma kritizuje kroky vlády

Firma kritizuje vládu, má robiť závery bez toho, aby boli známe príčiny zrútenia mosta.

Obchodné spory vo svete zasahujú nemecké firmy, viaceré zhoršili svoje prognózy

Konflikt zasiahol aj nemecké firmy vyrábajúce priamo na čínskom či americkom trhu.