BRATISLAVA, PRAHA. České vydavateľstvo Bauer Media prestane vydávať časopis Bravo, ktorý bol kultový najmä pre česko-slovenskú generáciu milénia, teda mládež narodenú v rokoch 1980 až 2000.
„Od budúceho roka Bravo vydávať nebudeme,“ potvrdila pre server MediaGuru.cz generálna riaditeľa Bauer Media Alena Černá. Dôvodom je výrazný prepad predajnosti tohto dvojtýždenníka.
Časopis v Česku firma vydávala od roku 1991 a predával sa aj v slovenských novinových stánkoch.
Podľa MediaGuru.cz išlo o jeden z prvých titulov na českom trhu, ktorý bol vydaný v zahraničnej licencii.
Bravo má pôvod v Nemecku, vychádzať začalo v roku 1956 a licenciu naň vlastní tamojšie vydavateľstvo Bauer Media.
Kým ešte v roku 2008 sa priemerný predaný náklad časopisu pohyboval podľa auditu okolo 60- až 70-tisíc výtlačkov dvojtýždenne, aktuálne sa z českej mutácie (ktorá sa predáva aj na Slovensku) predáva menej než 15-tisíc výtlačkov.
Bravo stráca čitateľov najmä v dôsledku nástupu moderných technológií, tínedžeri už dnes trendy sledujú najmä cez sociálne siete a internetové magazíny.
Výraznému úbytku čitateľov čelí Bravo aj na domácom nemeckom trhu. Kým ešte v roku 1996 sa každý týždeň predalo 1,4 milióna výtlačkov, v roku 2010 to bolo niečo cez 500-tisíc. Od decembra 2014 preto v Nemecku Bravo vychádza ako dvojtýždenník.