Za emisný škandál VW v USA je zodpovedná malá skupina zamestnancov

Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy

Ilustračné fotoIlustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy boli zapletení členovia dozornej rady. Uviedol to dnes predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Podľa Pötscha vyšetrovanie kauzy prebieha podľa plánu, avšak samotný škandál je dôsledkom "série chýb" a potrvá niekoľko mesiacov, než bude možné povedať, ktoré konkrétne osoby sú za to zodpovedné. Zároveň dodal, že automobilka prijala opatrenia na zlepšenie dohľadu v oblasti vývoja motorového softvéru, aby v budúcnosti už nedochádzalo k manipuláciám pri emisných testoch.

Volkswagen dúfa, že sa mu v najbližších dňoch, prípadne týždňoch podarí uzatvoriť s americkými úradmi v oblasti ochrany životného prostredia dohodu, takže automobilka bude môcť začať zvolávať autá, ktorých sa emisný škandál dotkol, do servisov.

Spoločnosť zároveň uviedla, že neplánuje predaj žiadnej z divízií pre získanie financií na riešenie dôsledkov emisného škandálu. Podľa nového šéfa automobilky Matthiasa Müllera je firma napriek určitým špekuláciám na trhu dostatočne silná, aby mohla dôsledky kauzy zvládnuť. Automobilka si predbežne odložila na riešenie škandálu okolo 6,7 miliardy eur, niektorí analytici sa ale domnievajú, že náklady môžu byť vyššie.

Čo sa týka poklesu predaja, situácia nie je podľa Müllera dramatická, ako sa však očakávalo, "je napätá". V USA klesol predaj v novembri takmer o 25 % a výsledky za Európsku úniu budú známe na budúci týždeň.

Škandál by sa nemal dotknúť žiadneho zo stálych zamestnancov, avšak niektorí z dočasných zamestnancov budú musieť odísť. "Dočasné kontrakty sú nástrojom na zabezpečenie flexibility, to nie je nič nové. Ak vo výrobe dôjde k zmenám, môže to mať vplyv na počet dočasných zamestnancov," dodal šéf VW.

Müller plánuje prvýkrát navštíviť USA, kde škandál vypukol, začiatkom budúceho roka po januárovom autosalóne v Detroite. Ako povedal, za celú situáciu sa ospravedlní, avšak ako dodal, "nemyslí si, že kvôli tomu padne na kolená".

Najväčší škandál v 78-ročnej histórii automobilky vypukol v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila nemeckú firmu, že do vyše 480.000 dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V reakcii na vypuknutie škandálu rezignoval na svoj post bývalý šéf spoločnosti Martin Winterkorn, ktorého nahradil Matthias Müller, a o funkcie prišlo viacero manažérov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 472
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 600
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 047
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 938
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 489
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 651
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 792
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 727
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 667
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 050

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Aké autá sa vyrábali v bratislavskom Volkswagene? (fotogaléria)

V závode sa aktuálne produkuje sedem modelov.

Výrobné priestory závodu Volkswagen Slovakia.

Česko upustí od plošnej kontroly poľského mäsa, Slovensko chce väčšie záruky

Eurokomisia český postoj kritizuje ako diskriminačný na jednotnom trhu EÚ.

Ilustračné foto

Zomrel známy americký ekonóm Alan Krueger

Bol expertom na pracovný trh a predovšetkým na dosah minimálnej mzdy, dožil sa 58 rokov.

Alan Krueger.

Slovenka organizuje kluby aj v Kočnerovom hoteli

Priestory sú vraj vecou organizátorov.

Residence Hotel & Club prevádzkuje firma, ktorej je Marian Kočner polovičný majiteľ.

Bratislavský Volkswagen prepúšťa ľudí. Aká budúcnosť ho čaká

Nemecký koncern preinvestoval na Slovensku miliardy eur.

Ilustračné foto.