Za emisný škandál VW v USA je zodpovedná malá skupina zamestnancov

Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy boli zapletení členovia dozornej rady. Uviedol to dnes predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Podľa Pötscha vyšetrovanie kauzy prebieha podľa plánu, avšak samotný škandál je dôsledkom "série chýb" a potrvá niekoľko mesiacov, než bude možné povedať, ktoré konkrétne osoby sú za to zodpovedné. Zároveň dodal, že automobilka prijala opatrenia na zlepšenie dohľadu v oblasti vývoja motorového softvéru, aby v budúcnosti už nedochádzalo k manipuláciám pri emisných testoch.

Volkswagen dúfa, že sa mu v najbližších dňoch, prípadne týždňoch podarí uzatvoriť s americkými úradmi v oblasti ochrany životného prostredia dohodu, takže automobilka bude môcť začať zvolávať autá, ktorých sa emisný škandál dotkol, do servisov.

Spoločnosť zároveň uviedla, že neplánuje predaj žiadnej z divízií pre získanie financií na riešenie dôsledkov emisného škandálu. Podľa nového šéfa automobilky Matthiasa Müllera je firma napriek určitým špekuláciám na trhu dostatočne silná, aby mohla dôsledky kauzy zvládnuť. Automobilka si predbežne odložila na riešenie škandálu okolo 6,7 miliardy eur, niektorí analytici sa ale domnievajú, že náklady môžu byť vyššie.

Čo sa týka poklesu predaja, situácia nie je podľa Müllera dramatická, ako sa však očakávalo, "je napätá". V USA klesol predaj v novembri takmer o 25 % a výsledky za Európsku úniu budú známe na budúci týždeň.

Škandál by sa nemal dotknúť žiadneho zo stálych zamestnancov, avšak niektorí z dočasných zamestnancov budú musieť odísť. "Dočasné kontrakty sú nástrojom na zabezpečenie flexibility, to nie je nič nové. Ak vo výrobe dôjde k zmenám, môže to mať vplyv na počet dočasných zamestnancov," dodal šéf VW.

Müller plánuje prvýkrát navštíviť USA, kde škandál vypukol, začiatkom budúceho roka po januárovom autosalóne v Detroite. Ako povedal, za celú situáciu sa ospravedlní, avšak ako dodal, "nemyslí si, že kvôli tomu padne na kolená".

Najväčší škandál v 78-ročnej histórii automobilky vypukol v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila nemeckú firmu, že do vyše 480.000 dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V reakcii na vypuknutie škandálu rezignoval na svoj post bývalý šéf spoločnosti Martin Winterkorn, ktorého nahradil Matthias Müller, a o funkcie prišlo viacero manažérov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 920
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 841
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 397
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 641
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 541
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 513
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 062
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 653
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 651
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 255

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

KULTÚRA

Trúfal si na európske Hviezdne vojny. Uvidel však Avatara a stiahol chvost

Výročie Piateho elementu oslávi Besson najdrahším európskym filmom.

PRIMÁR

Light cigarety škodia viac ako klasické, tvrdí nová štúdia

Filtre light cigariet vedci spojili s nárastom rakoviny pľúc.

Neprehliadnite tiež

Vo finančnej gramotnosti sú slovenskí žiaci pod priemerom krajín OECD

V porovnaní s testovaním z roku 2012 slovenskí žiaci zaznamenali významný pokles výkonu.

Brusel má pochybnosti o pomoci pre Jaguar, začal vyšetrovanie

Druhá vláda Roberta Fica odklepla stimuly pre závod automobilky pri Nitre vo výške 125 miliónov eur

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať v humanizácii priestoru WC bunky.

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.