Za emisný škandál VW v USA je zodpovedná malá skupina zamestnancov

Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy

Ilustračné foto(Zdroj: TASR/AP)

WOLFSBURG. Za emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen v Spojených štátoch je zodpovedná len malá skupina zamestnancov a nič nenaznačuje, že by do najväčšieho škandálu v dejinách firmy boli zapletení členovia dozornej rady. Uviedol to dnes predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Podľa Pötscha vyšetrovanie kauzy prebieha podľa plánu, avšak samotný škandál je dôsledkom "série chýb" a potrvá niekoľko mesiacov, než bude možné povedať, ktoré konkrétne osoby sú za to zodpovedné. Zároveň dodal, že automobilka prijala opatrenia na zlepšenie dohľadu v oblasti vývoja motorového softvéru, aby v budúcnosti už nedochádzalo k manipuláciám pri emisných testoch.

Volkswagen dúfa, že sa mu v najbližších dňoch, prípadne týždňoch podarí uzatvoriť s americkými úradmi v oblasti ochrany životného prostredia dohodu, takže automobilka bude môcť začať zvolávať autá, ktorých sa emisný škandál dotkol, do servisov.

Spoločnosť zároveň uviedla, že neplánuje predaj žiadnej z divízií pre získanie financií na riešenie dôsledkov emisného škandálu. Podľa nového šéfa automobilky Matthiasa Müllera je firma napriek určitým špekuláciám na trhu dostatočne silná, aby mohla dôsledky kauzy zvládnuť. Automobilka si predbežne odložila na riešenie škandálu okolo 6,7 miliardy eur, niektorí analytici sa ale domnievajú, že náklady môžu byť vyššie.

Čo sa týka poklesu predaja, situácia nie je podľa Müllera dramatická, ako sa však očakávalo, "je napätá". V USA klesol predaj v novembri takmer o 25 % a výsledky za Európsku úniu budú známe na budúci týždeň.

Škandál by sa nemal dotknúť žiadneho zo stálych zamestnancov, avšak niektorí z dočasných zamestnancov budú musieť odísť. "Dočasné kontrakty sú nástrojom na zabezpečenie flexibility, to nie je nič nové. Ak vo výrobe dôjde k zmenám, môže to mať vplyv na počet dočasných zamestnancov," dodal šéf VW.

Müller plánuje prvýkrát navštíviť USA, kde škandál vypukol, začiatkom budúceho roka po januárovom autosalóne v Detroite. Ako povedal, za celú situáciu sa ospravedlní, avšak ako dodal, "nemyslí si, že kvôli tomu padne na kolená".

Najväčší škandál v 78-ročnej histórii automobilky vypukol v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) obvinila nemeckú firmu, že do vyše 480.000 dieselových áut v USA nainštalovala softvér, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Spoločnosť neskôr priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom. V reakcii na vypuknutie škandálu rezignoval na svoj post bývalý šéf spoločnosti Martin Winterkorn, ktorého nahradil Matthias Müller, a o funkcie prišlo viacero manažérov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 267
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 875
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 923
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 534
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 909
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 758
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 556
  9. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 552
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 525

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.