Fitch potvrdila rating Európskej banky pre obnovu a rozvoj

V prospech ratingov Európskej banky pre obnovu a rozvoj hovoria podľa agentúry Fitch najmä silná akcionárska základňa a kapitalizácia.

Ilustračné foto(Zdroj: Archív SME - Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Medzinárodná ratingová agentúra Fitch v stredu potvrdila úverové ratingy Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBOR). Dlhodobý emisný rating (IDR) inštitúcii potvrdila na stupni AAA so stabilným výhľadom, krátkodobý emisný rating zostáva na úrovni F1+. V prospech ratingov hovoria podľa agentúry silná akcionárska základňa a kapitalizácia.

Na ziskovosť v roku 2014 negatívne vplýval najmä prepad kurzu ruského rubľa a odpisy úverov poskytnutých na Ukrajine. K júnu 2015 však už EBOR po precenení aktív a znížení opravných položiek na straty z úverov vykazovala čistý zisk v sume 588 mil. eur.

Kapitalizácia banky bude v nasledujúcich rokoch pravdepodobne pod tlakom zvýšeného objemu poskytovaných úverov, zostane však na úrovni zodpovedajúcej ratingu AAA, uviedla agentúra Fitch.

EBOR je medzinárodnou finančnou inštitúciou, ktorá vznikla na základe zmluvy o založení Európskej banky pre obnovu a rozvoj, podpísanej v Paríži 29. mája 1990. Banka začala vykonávať svoju činnosť 15. apríla 1991. Akcionármi EBOR je 64 krajín.

Samostatný vklad má Európska komisia a Európska investičná banka. Inštitúcia vznikla s cieľom uľahčiť bývalým komunistickým krajinám prechod k trhovej ekonomike. Postupne rozširovala svoju pôsobnosť a v posledných rokoch podporuje aj rodiace sa demokracie v severnej Afrike a na Blízkom východe.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 021
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 945
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 059
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 660
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 541
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 394
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 071
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 005
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 819
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sedel s mafiánmi, pozná sa s poslancom. Šéfa sekcie Carga minister podržal

Minister Árpád Érsek sa zastal sekčného šéfa Carga Fazekaša, ktorý sedel s mafiánmi. Známa je už aj identita posledného muža z fotografie.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

SVET

Zomrel masový vrah Charles Manson

Manson zomrel vo väzení prirodzenou smrťou.

Neprehliadnite tiež

Štátne Cargo reaguje na Ficov balíček, chce znížiť príspevky zamestnancom

Zmeny v príspevkoch predstavili traja poslanci za stranu Smer, prihlásil sa k nim aj premiér a minister práce.

Štyri rady, ako sa vyhnúť studeným radiátorom v byte

Vzduch v radiátoroch a potrubiach môže zdvihnúť náklady až o desať percent.

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.