Audi tvrdí, že úprava 3-litrových dieselových modelov bude jednoduchá

Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR/AP)

INGOLSTADT. Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Oznámil to dnes Rupert Stadler, riaditeľ automobilky Audi, ktorá patrí koncernu Volkswagen (VW). Informovala o tom agentúra Reuters.

Najväčším európskym automobilovým koncernom VW otriasa obrovský emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

Úprava bude vraj jednoduchá

A koncom novembra VW a Audi oznámili, že aj približne 85.000 vozidiel Audi s dieselovým motorom V6 s objemom 3 litre je vybavených kontroverzným softvérom.

Generálny riaditeľ celého koncernu VW Matthias Müller minulý mesiac naznačil, že úprava približne 8,5 milióna dieselových áut dodaných na európsky trh, ktorých sa týka emisný škandál, bude "technicky aj finančne zvládnuteľná".

A dnes jeho kolega Stadler vyhlásil, že úprava 3-litrových dieselových motorov V-6, bude možno tiež rovnako jednoduchá. A týka sa to aj modelov Porsche a VW, ktoré sú vybavené týmto motorom. Trojlitrový dieselový motor v prémiových modeloch totiž využíva tri softvérové programy a len jeden z nich je ten, ktorý už USA zakázali.

"Predmetom diskusie je rýchle, poctivé a voči klientom priateľské riešenie," povedal Swift na zhromaždení robotníkov v centrále Audi v Ingolstadte. Dodal, že Audi sa každý deň posúva o krok bližšie k vyriešeniu celého problému.

Vymenili sa šéfovia

Audi, ktorá sa podieľa asi 40 % na zisku celého koncernu VW, minulý týždeň vymenovala Müllera za predsedu dozornej rady. Zároveň vymenila šéfa pre výskum a vývoj. Novým vedúcim tohto oddelenia sa stal Stefan Knirsch, dovtedajší šéf vývoja motorov.

Knirsch nahradil Ulricha Hackenberga, ktorého dozorná rada po 30 rokoch suspendovala spolu s ďalšími dvomi šéfmi vývoja a výskumu vo Volkswagen Group v septembri práve v dôsledku emisného škandálu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 56 720
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 826
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 169
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 953
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 670
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 777
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 954
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 793
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 221
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 964

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majiteľ Slotovej vily robí pre Siekela

Siekel býva v byte Nosáľa, ktorý mu predtým sám predal.

Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko príde o 100 miliónov eur, prečo sa tak stalo

Ministerstvo školstva čelí obvineniu.

DOMOV

Kočnerovi navrhnú sprísniť väzbu, vraj ovplyvňuje vyšetrovanie

Utajený svedok predložil dôkazy proti Kočnerovi.

Neprehliadnite tiež

Pellegrini: Z Bruselu zrejme dostaneme menej peňazí

Komisia navrhuje, aby sa eurofondy viazali na dodržiavanie zásad právneho štátu.

Trump nechce, aby Fed zvyšoval úrokové sadzby. Opäť vytiahol Obamu

Trump sa už viackrát pokúšal ovplyvniť rozhodovanie Fedu.

Podcast Za volantom

Za volantom: Čo kúpiť pod stromček pre motoristu

Internet ponúka neobmedzené možnosti na výber.

Hessel: Sme inovatívna firma, eurofondy sme mali získať

PATRIK HESSEL chcel založiť výskumné centrum na juhu Slovenska. Jeho firma sa prihlásila do výzvy na priemyselné vedecko-výskumné centrá, ale neuspela.

SaS napadne osobitný odvod na Ústavnom súde

Zákon o osobitnom odvode pre obchodné reťazce podľa SaS devastuje hospodársku súťaž.