Audi tvrdí, že úprava 3-litrových dieselových modelov bude jednoduchá

Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať

Ilustračná foto.(Zdroj: TASR/AP)

INGOLSTADT. Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Oznámil to dnes Rupert Stadler, riaditeľ automobilky Audi, ktorá patrí koncernu Volkswagen (VW). Informovala o tom agentúra Reuters.

Najväčším európskym automobilovým koncernom VW otriasa obrovský emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

Úprava bude vraj jednoduchá

A koncom novembra VW a Audi oznámili, že aj približne 85.000 vozidiel Audi s dieselovým motorom V6 s objemom 3 litre je vybavených kontroverzným softvérom.

Generálny riaditeľ celého koncernu VW Matthias Müller minulý mesiac naznačil, že úprava približne 8,5 milióna dieselových áut dodaných na európsky trh, ktorých sa týka emisný škandál, bude "technicky aj finančne zvládnuteľná".

A dnes jeho kolega Stadler vyhlásil, že úprava 3-litrových dieselových motorov V-6, bude možno tiež rovnako jednoduchá. A týka sa to aj modelov Porsche a VW, ktoré sú vybavené týmto motorom. Trojlitrový dieselový motor v prémiových modeloch totiž využíva tri softvérové programy a len jeden z nich je ten, ktorý už USA zakázali.

"Predmetom diskusie je rýchle, poctivé a voči klientom priateľské riešenie," povedal Swift na zhromaždení robotníkov v centrále Audi v Ingolstadte. Dodal, že Audi sa každý deň posúva o krok bližšie k vyriešeniu celého problému.

Vymenili sa šéfovia

Audi, ktorá sa podieľa asi 40 % na zisku celého koncernu VW, minulý týždeň vymenovala Müllera za predsedu dozornej rady. Zároveň vymenila šéfa pre výskum a vývoj. Novým vedúcim tohto oddelenia sa stal Stefan Knirsch, dovtedajší šéf vývoja motorov.

Knirsch nahradil Ulricha Hackenberga, ktorého dozorná rada po 30 rokoch suspendovala spolu s ďalšími dvomi šéfmi vývoja a výskumu vo Volkswagen Group v septembri práve v dôsledku emisného škandálu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 651
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 433
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 760
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 645
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 284
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 232
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 986
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 508
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 309

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Na opravy áut po nehodách by mal dohliadnuť nový zákon

Je potrebné vytvoriť certifikované miesta pre opravy po závažných dopravných nehodách.

Stavbu diaľnice pri Ružomberku zdržujú obyvatelia, tvrdí NDS

Primátor mesta Ružomberok podľa NDS uviedol nepresné, zavádzajúce a protichodné informácie.

Farmári si to vyjasnili s Matečnou. Aj s emóciami

Košické stretnutie farmárov s ministerkou pôdohospodárstva sa nieslo v búrlivom duchu.

Za psa dane platiť treba, na čo sa využívajú?

Niekde budujú pre psy ihriská, inde poskytnú aj bezplatný výcvik.

Očakávané príjmy z elektronického mýta sa nenaplnili aj kvôli dopravcom

Niektoré z plánovaných výnosov z mýta sa podľa ministerstva dopravy a výstavby neuskutočnili práve po spoločnej dohode.