SME
Sobota, 15. máj, 2021 | Meniny má ŽofiaKrížovkyKrížovky

Ponuka na obchvat Bratislavy je podľa Fica mimoriadne dobrá

Zdá sa, že ponuka na výstavbu obchvatu Bratislavy je mimoriadne dobrou ponukou.

premiér Robert Ficopremiér Robert Fico (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zdá sa, že ponuka na výstavbu obchvatu Bratislavy je mimoriadne dobrou ponukou. Uviedol to dnes na diskusnom fóre Hospodárskych novín HNClub predseda vlády SR Robert Fico (Smer-SD) v reakcii na pondelňajšie (7. 1.) zverejnenie výsledkov tendra rezortom dopravy.

Podľa premiéra nie je totiž dostatok zdrojov na dokončenie kvalitných ciest na Slovensku.

"Ak sa spýtate ministra dopravy na to, koľko peňazí by sme potrebovali na dokončenie všetkých rýchlostných ciest a ciest prvej triedy, rovno povie, že 8 miliárd eur. Toľko však nemáme, preto sa kombinácia štátnych zdrojov, zdrojov z európskych fondov a PPP projektov zdá byť najvhodnejšia," zdôraznil premiér.

Skryť Vypnúť reklamu

Výhody PPP projektov

Pripomenul, že výhodou PPP projektov pri diaľniciach je to, že pri nich staviteľ a prevádzkovateľ "nedostane ani euro dovtedy, pokiaľ nie je dielo odovzdané a skolaudované". Ďalšou výhodou tohto spôsobu výstavby je, že diaľničné dielo sa musí po 30 rokoch odovzdať do vlastníctva štátu v takej istej kvalite, v akej bolo pred 30 rokmi postavené. "My teda nezatracujeme PPP projekty, lebo máme dobrú skúsenosť s projektom R1," dodal Fico.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v pondelok na tlačovej konferencii informoval, že cenové ponuky na výstavbu obchvatu Bratislavy sú známe. Najnižšiu cenu za projekt ponúka združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra, ktoré by vedelo obchvat postaviť pri ročnej splátke 56,72 milióna eur za 4,25 roka.

Skryť Vypnúť reklamu

V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke vo výške 69,01 milióna eur a obchvat by stavalo 3,5 roka. Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky.

Koľko to bude stáť

Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.

Predpokladané stavebné náklady na projekt boli pritom podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladala na úrovni 4,53 miliardy eur. Ročná splátka sa mala podľa štúdie pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  3. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  4. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  5. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  7. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  8. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  9. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  10. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 734
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 779
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 9 788
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 490
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 568
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 941
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 808
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 198
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 603
  10. Hľadáte firmu na predaj? Poradíme vám, ako ju nájsť 5 594
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Návrh z dielne vicepremiéra spôsobil mimoriadny rozruch.

8 h
Minister financií Igor Matovič.

Priemysel bude musieť prehodnotiť technologické postupy, ktoré fungujú na báze uhlíka.

8 h
Automobily Volkswagenu počas kontroly kvality v nemeckom Wolfsburgu (ilustračné foto).

Automobilový priemysel zápasí s nedostatkom čipov už niekoľko mesiacov.

10 h
Lucia Žitňanská.

Pripravované zmeny by mali viac chrániť aj veriteľov.

11 h