Ponuka na obchvat Bratislavy je podľa Fica mimoriadne dobrá

Zdá sa, že ponuka na výstavbu obchvatu Bratislavy je mimoriadne dobrou ponukou.

premiér Robert Ficopremiér Robert Fico(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zdá sa, že ponuka na výstavbu obchvatu Bratislavy je mimoriadne dobrou ponukou. Uviedol to dnes na diskusnom fóre Hospodárskych novín HNClub predseda vlády SR Robert Fico (Smer-SD) v reakcii na pondelňajšie (7. 1.) zverejnenie výsledkov tendra rezortom dopravy.

Podľa premiéra nie je totiž dostatok zdrojov na dokončenie kvalitných ciest na Slovensku.

"Ak sa spýtate ministra dopravy na to, koľko peňazí by sme potrebovali na dokončenie všetkých rýchlostných ciest a ciest prvej triedy, rovno povie, že 8 miliárd eur. Toľko však nemáme, preto sa kombinácia štátnych zdrojov, zdrojov z európskych fondov a PPP projektov zdá byť najvhodnejšia," zdôraznil premiér.

Výhody PPP projektov

Pripomenul, že výhodou PPP projektov pri diaľniciach je to, že pri nich staviteľ a prevádzkovateľ "nedostane ani euro dovtedy, pokiaľ nie je dielo odovzdané a skolaudované". Ďalšou výhodou tohto spôsobu výstavby je, že diaľničné dielo sa musí po 30 rokoch odovzdať do vlastníctva štátu v takej istej kvalite, v akej bolo pred 30 rokmi postavené. "My teda nezatracujeme PPP projekty, lebo máme dobrú skúsenosť s projektom R1," dodal Fico.

Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v pondelok na tlačovej konferencii informoval, že cenové ponuky na výstavbu obchvatu Bratislavy sú známe. Najnižšiu cenu za projekt ponúka združenie firiem vedené spoločnosťou Cintra, ktoré by vedelo obchvat postaviť pri ročnej splátke 56,72 milióna eur za 4,25 roka.

V poradí druhú najnižšiu cenu predložilo v súťaži konzorcium firiem vedené spoločnosťou Vinci, ktoré by obchvat postavilo pri požadovanej ročnej splátke vo výške 69,01 milióna eur a obchvat by stavalo 3,5 roka. Tretiu najlacnejšiu ponuku dalo združenie firiem pod vedením spoločnosti Hochtief, ktoré by požadovalo od štátu ročnú splátku vo výške 76,78 milióna eur a dĺžku výstavby stanovilo na 4 roky.

Koľko to bude stáť

Konzorcium vedené firmou Strabag navrhlo v súťaži ročnú splátku na úrovni 91,04 milióna eur a cestu by stavalo 4,75 roka.

Predpokladané stavebné náklady na projekt boli pritom podľa štúdie realizovateľnosti vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky aj s 30-ročnou prevádzkou sa predpokladala na úrovni 4,53 miliardy eur. Ročná splátka sa mala podľa štúdie pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur.

Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Jeho výstavba by sa podľa predpokladov mala začať v roku 2016.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. FORUM PREŠOV má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  4. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  7. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  8. Ročné cestovné poistenie vás chráni dlhšie a je výhodnejšie
  9. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  10. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 24 744
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 524
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 669
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 15 519
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 905
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 349
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 549
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 562
  9. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 701
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 379

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Google chce zmeniť herné odvetvie

Predstavil novú streamovaciu službu Stadia.

Sociálna sieť Google+ prestane fungovať začiatkom apríla 2019.

Poslanci zisťovali aktuálny stav na stavbe tunela Višňové

Podľa poslanca Marosza (OĽaNO) stavba tunela prakticky stojí a nič sa na nej nedeje.

V tuneli Višňové - Dubná Skala.

Čína nechce kupovať ďalšie Boeingy 737 Max

Stroje 737 Max boli uzemnené po zrútení lietadla spoločnosti Ethiopian Airlines.

Boeing 737 Max 8 kanadskej spoločnosti Air Canada.

Práca, cestovanie aj banky. Na čo sa pripraviť po brexite

Operátori, banky a letiská zmeny neavizujú.

Brexit sa blíži, nikto zatiaľ nevie, ako bude vyzerať.
Ilustračné foto