Čína predbehne Spojené štáty. Bude najväčším trhom pre elektromobily

Odhaduje sa, že predaj elektromobilov v Číne dosiahne tento rok 220-tisíc až 250-tisíc kusov.

Elektromobil BYD e6 na autosalóne v Pekingu.(Zdroj: TASR/AP)

PEKING. Čína zrejme bude tento rok najväčším trhom pre elektromobily. Odhaduje sa, že predaj dosiahne 220-tisíc až 250-tisíc vozidiel, uviedla tlačová agentúra Sin-chua s odvolaním sa na čínsky zväz výrobcov áut. Informovala o tom agentúra Reuters.

Očakáva sa, že celosvetový predaj elektromobilov v tomto roku vzrastie na 600-tisíc vozidiel. Dnes to povedala zástupkyňa šéfa zväzu Sü Jen-chua. Podľa prognóz by Čína mala predbehnúť USA a stať sa najväčším trhom elektromobilov. V USA by sa podľa aktuálnych predpovedí malo predať 180-tisíc elektromobilov, uviedla Sü.

Odvetvie elektromobilov sa v Číne prudko rozvíja. Sü upozornila, že pre udržateľný rozvoj odvetvia je dôležité aj sústredenie sa na kvalitu, nielen kvantitu. Dodala, že je potrebná kontrola bezpečnosti a kvality batérií.

Odvetvie zaznamenalo v uplynulých dvoch rokoch prudkú expanziu vďaka podpore zo strany vlády, ktorá poskytla dotácie a daňové úľavy. Počas prvých 10 mesiacov 2015 vyskočil predaj elektromobilov v Číne o 290 % na 171.145 vozidiel.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 332
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 592
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 012
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 642
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 846
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 577
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 529
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 246
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 236
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 124

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Nový šéf ÚVO už pozná svoj plat, vyše 3-tisíc eur mu bude chodiť na účet päť rokov

Právnik Miroslav Hlivák bude zarábať mesačne zhruba 3 142 eur.

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.