VO ŠTVRTOK PRERAZILI PRACOVNÍCI FIRMY SKANSKA BS ZÁPADNÚ RÚRU TUNELA, VO VÝCHODNEJ RÚRE EŠTE TREBA PRERAZIŤ ZHRUBA 250 METROV

Tunel Sitina by mali otvoriť v roku 2006

BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska ...

BRATISLAVA 10. marca (SITA) - Cez tunel Sitina by sa mohlo začať jazdiť už koncom budúceho roka. Pri slávnostnom prerazení západnej rúry tunela to vo štvrtok uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Skanska BS Miroslav Beka. "Prerazením poslednej steny tunela v západnej rúre začal tento projekt svoju záverečnú fázu," konštatoval Beka. Aby však boli prerazené obidve rúry tunela, treba podľa neho preraziť ešte zhruba 250 metrov vo východnej rúre. Ukončenie stavebných prác v tuneli pritom Beka predpokladá v polovici tohto roka.

Stavebné práce na tuneli, ktorý je súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré Grunty Bratislava, sa začali v jeseni 2003. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne navýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko prostredníctvom Japonskej banky pre medzinárodnú spoluprácu, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého hlavným dodávateľom je japonsko-slovenské združenie Taisei-Skanska a subdodávateľom je stavebná firma Skanska BS, a.s. Prievidza, má dĺžku 3,3 kilometrov. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometrov, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podľa generálneho riaditeľa Skanska SK podieľa Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

Stavebné práce na tuneli pokračujú podľa zástupcov dodávateľských firiem bez väčších komplikácií. Najväčšie problémy dodávateľom spôsobili horšie geologické podmienky, ako sa predpokladalo v pláne. Pracovať sa preto začalo nepretržite a tunel sa začal raziť zo severnej aj južnej strany naraz. Druhým problémom pri prácach bol vplyv hluku a vibrácií z odstrelov na životné prostredie, čomu zabránili stavbou protihlukových stien.

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 863
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 788
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 554
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 389
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 226
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 038
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 817
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 000
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 027
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 882

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Brusel chce regulovať hranolčeky, môžu chutiť inak

Únia rokuje o nariadení, ktoré obmedzí teplotu fritovania zemiakov. Chuť hranolčekov to môže zmeniť.

Chcete stovky eur? Firmy zvyšujú odmeny za odporučenie nových ľudí

Na úradoch práce sa míňajú šikovní ľudia, preto firmy začali robiť nábor inak.

Zadržaný manažér VW v kauze emisií chce priznať vinu

Schmidta zatkli začiatkom januára na Floride.

Bratislava môže dostať novú linku, v Maďarsku vznikli nové aerolinky

Aerolínie založil honorárny konzul Maďarska na Srí Lanke, pôvodne chcel lietať dlhé trasy do Číny či Thajska.