Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica zákazníkov

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí ...

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí si maloobchodné značky aj obľúbila. Vzťah zákazníkov k maloobchodným značkám sa v roku 2004 a prvé dva mesiace tohto roka medziročne významne zlepšil.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu Shopping Monitor Slovakia za roky 2004/2005, ktorý realizovala spoločnosť GfK Slovakia, oznámila TASR Lucia Rozborová z marketingu spoločnosti.

Tento prieskum sa zameriaval aj na postavenie maloobchodných značiek na slovenskom trhu. Takmer všetci slovenskí spotrebitelia (90,3 %) sa stretli so značkami vyrobenými pre konkrétny obchodný reťazec. Viac ako dve tretiny Slovákov tieto značky aj kupujú a približne jedna tretina z nich ich kupuje pravidelne. S maloobchodnými značkami sa nestretlo len 6,8 % respondentov, z ktorých väčšina pochádza z východného Slovenska.

Prieskum ukázal, že došlo k rastu znalosti maloobchodných značiek o takmer 14 %. Tento rast sa prejavil predovšetkým v kategórii spotrebiteľov, ktorí privátne značky poznajú a zároveň ich kupujú, a to pravidelne alebo príležitostne. Podiel respondentov, ktorí sa s privátnymi značkami stretli, no nekupujú ich, ostal približne rovnaký.

Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica slovenských zákazníkov, a to 54 %. Táto hodnota sa výrazne nemenila ani v rámci jednotlivých kategórií sledovaných demografických charakteristík. Podobná situácia nastala aj v prípade kategórie spotrebiteľov, ktorá kupuje privátne značky pravidelne. Vo väčšine sledovaných demografických charakteristikách dosiahol podiel respondentov, ktorí kupujú privátne značky pravidelne, približne jednu štvrtinu.

Uvedené hodnoty poukazujú na skutočnosť, že privátne značky nie sú vnímané ako nekvalitný produkt. "V súvislosti s vývojom v západoeurópskych krajinách možno očakávať, že sa podiel maloobchodných značiek na slovenskom trhu zvýši," uvádza GfK. Predpokladom tohto vývoja je podľa GfK rozširovanie ponuky maloobchodných značiek o špičkové výrobky, teda o privátne značky v atraktívnom balení, prezentované ako výrobky s vysokou kvalitou, ktoré uspokoja aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Spoločnosť GfK Slovakia je líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou svetovej siete GfK (Norimberg), má vyše 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách sveta. Zabezpečuje služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v manažérskom poradenstve. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov, ktorí svoje aktivity delia na päť oblastí, Custom Research, Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 581
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 348
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 988
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 289
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 655
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 758
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 569
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 079
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 503
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 415

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

PLUS

Varenie v stredoveku? Kaviár prasatám, miesto vody víno

Páv chrlil oheň a mäsové guľky vyzerali ako pomaranče.

Neprehliadnite tiež

Kraft Heinz neuspel s ponukou 143 miliárd dolárov za Unilever

Kraft Heinz ponúkol za akcie Unilever len 18-% prirážku.

Čína zastaví dodávky uhlia zo Severnej Kórey, podporí tak sankcie OSN

Čína už odmietla zásielku uhlia v hodnote asi milióna dolárov. Stalo sa tak po tom, ako KĽDR otestovala raketu stredného doletu.

Londýnske reštaurácie sa pozerajú do budúcnosti. S obavami

Majiteľom reštaurácii priťažil brexit.

Aké možnosti má človek, ktorý prišiel krátko pred dôchodkom o prácu

Skorý odchod do predčasnej penzie sa nemusí vyplatiť, treba si to vypočítať.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop