Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica zákazníkov

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí ...

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí si maloobchodné značky aj obľúbila. Vzťah zákazníkov k maloobchodným značkám sa v roku 2004 a prvé dva mesiace tohto roka medziročne významne zlepšil.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu Shopping Monitor Slovakia za roky 2004/2005, ktorý realizovala spoločnosť GfK Slovakia, oznámila TASR Lucia Rozborová z marketingu spoločnosti.

Tento prieskum sa zameriaval aj na postavenie maloobchodných značiek na slovenskom trhu. Takmer všetci slovenskí spotrebitelia (90,3 %) sa stretli so značkami vyrobenými pre konkrétny obchodný reťazec. Viac ako dve tretiny Slovákov tieto značky aj kupujú a približne jedna tretina z nich ich kupuje pravidelne. S maloobchodnými značkami sa nestretlo len 6,8 % respondentov, z ktorých väčšina pochádza z východného Slovenska.

Prieskum ukázal, že došlo k rastu znalosti maloobchodných značiek o takmer 14 %. Tento rast sa prejavil predovšetkým v kategórii spotrebiteľov, ktorí privátne značky poznajú a zároveň ich kupujú, a to pravidelne alebo príležitostne. Podiel respondentov, ktorí sa s privátnymi značkami stretli, no nekupujú ich, ostal približne rovnaký.

Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica slovenských zákazníkov, a to 54 %. Táto hodnota sa výrazne nemenila ani v rámci jednotlivých kategórií sledovaných demografických charakteristík. Podobná situácia nastala aj v prípade kategórie spotrebiteľov, ktorá kupuje privátne značky pravidelne. Vo väčšine sledovaných demografických charakteristikách dosiahol podiel respondentov, ktorí kupujú privátne značky pravidelne, približne jednu štvrtinu.

Uvedené hodnoty poukazujú na skutočnosť, že privátne značky nie sú vnímané ako nekvalitný produkt. "V súvislosti s vývojom v západoeurópskych krajinách možno očakávať, že sa podiel maloobchodných značiek na slovenskom trhu zvýši," uvádza GfK. Predpokladom tohto vývoja je podľa GfK rozširovanie ponuky maloobchodných značiek o špičkové výrobky, teda o privátne značky v atraktívnom balení, prezentované ako výrobky s vysokou kvalitou, ktoré uspokoja aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Spoločnosť GfK Slovakia je líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou svetovej siete GfK (Norimberg), má vyše 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách sveta. Zabezpečuje služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v manažérskom poradenstve. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov, ktorí svoje aktivity delia na päť oblastí, Custom Research, Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 817
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 998
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 427
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 267
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 256
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 686
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 400
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 863
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 162
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 3 978

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

EKONOMIKA

Profesor: Video o zelenine z Lidla je kačica, neverím mu

Ak by mal prístroj dobre zmerať dusičnany, stál by desaťtisíce.

DOMOV

Kiska, Kaliňák či Matovič. Ako reagujú politici na návrh na rozpustenie ĽSNS

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

Neprehliadnite tiež

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Autododávatelia tlačia, aby štát zjednodušil prijímanie cudzincov

Na Slovensku pôsobí asi tristo dodávateľských firiem. Svoje výrobky dodávajú aj pre automobilky v samotnom regióne

Rusko považuje novú spoluprácu s OPEC za úspešnú

Všetko naznačuje tomu, že OPEC sa s producentmi mimo kartelu dohodne na predĺžení aktuálnych ťažobných limitov až do marca 2018.

Číňania chcú s českým Bonatransom vyrábať kolesá pre rýchlovlaky

Bonatrans potvrdil, že firmy o spolupráci rokujú, ďalšie podrobnosti nie sú známe.