SME

Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica zákazníkov

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí ...

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí si maloobchodné značky aj obľúbila. Vzťah zákazníkov k maloobchodným značkám sa v roku 2004 a prvé dva mesiace tohto roka medziročne významne zlepšil.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu Shopping Monitor Slovakia za roky 2004/2005, ktorý realizovala spoločnosť GfK Slovakia, oznámila TASR Lucia Rozborová z marketingu spoločnosti.

Tento prieskum sa zameriaval aj na postavenie maloobchodných značiek na slovenskom trhu. Takmer všetci slovenskí spotrebitelia (90,3 %) sa stretli so značkami vyrobenými pre konkrétny obchodný reťazec. Viac ako dve tretiny Slovákov tieto značky aj kupujú a približne jedna tretina z nich ich kupuje pravidelne. S maloobchodnými značkami sa nestretlo len 6,8 % respondentov, z ktorých väčšina pochádza z východného Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum ukázal, že došlo k rastu znalosti maloobchodných značiek o takmer 14 %. Tento rast sa prejavil predovšetkým v kategórii spotrebiteľov, ktorí privátne značky poznajú a zároveň ich kupujú, a to pravidelne alebo príležitostne. Podiel respondentov, ktorí sa s privátnymi značkami stretli, no nekupujú ich, ostal približne rovnaký.

Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica slovenských zákazníkov, a to 54 %. Táto hodnota sa výrazne nemenila ani v rámci jednotlivých kategórií sledovaných demografických charakteristík. Podobná situácia nastala aj v prípade kategórie spotrebiteľov, ktorá kupuje privátne značky pravidelne. Vo väčšine sledovaných demografických charakteristikách dosiahol podiel respondentov, ktorí kupujú privátne značky pravidelne, približne jednu štvrtinu.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené hodnoty poukazujú na skutočnosť, že privátne značky nie sú vnímané ako nekvalitný produkt. "V súvislosti s vývojom v západoeurópskych krajinách možno očakávať, že sa podiel maloobchodných značiek na slovenskom trhu zvýši," uvádza GfK. Predpokladom tohto vývoja je podľa GfK rozširovanie ponuky maloobchodných značiek o špičkové výrobky, teda o privátne značky v atraktívnom balení, prezentované ako výrobky s vysokou kvalitou, ktoré uspokoja aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Spoločnosť GfK Slovakia je líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou svetovej siete GfK (Norimberg), má vyše 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách sveta. Zabezpečuje služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v manažérskom poradenstve. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov, ktorí svoje aktivity delia na päť oblastí, Custom Research, Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 984
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 945
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 977
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 528
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 459
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 967
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 456
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu