Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica zákazníkov

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí ...

Bratislava 7. marca (TASR) - Slováci pozitívne vnímajú maloobchodné značky, ktoré si už získali svojich stálych zákazníkov. Pomerne stála skupina ľudí si maloobchodné značky aj obľúbila. Vzťah zákazníkov k maloobchodným značkám sa v roku 2004 a prvé dva mesiace tohto roka medziročne významne zlepšil.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu Shopping Monitor Slovakia za roky 2004/2005, ktorý realizovala spoločnosť GfK Slovakia, oznámila TASR Lucia Rozborová z marketingu spoločnosti.

Tento prieskum sa zameriaval aj na postavenie maloobchodných značiek na slovenskom trhu. Takmer všetci slovenskí spotrebitelia (90,3 %) sa stretli so značkami vyrobenými pre konkrétny obchodný reťazec. Viac ako dve tretiny Slovákov tieto značky aj kupujú a približne jedna tretina z nich ich kupuje pravidelne. S maloobchodnými značkami sa nestretlo len 6,8 % respondentov, z ktorých väčšina pochádza z východného Slovenska.

Prieskum ukázal, že došlo k rastu znalosti maloobchodných značiek o takmer 14 %. Tento rast sa prejavil predovšetkým v kategórii spotrebiteľov, ktorí privátne značky poznajú a zároveň ich kupujú, a to pravidelne alebo príležitostne. Podiel respondentov, ktorí sa s privátnymi značkami stretli, no nekupujú ich, ostal približne rovnaký.

Maloobchodné značky pozná a príležitostne kupuje približne polovica slovenských zákazníkov, a to 54 %. Táto hodnota sa výrazne nemenila ani v rámci jednotlivých kategórií sledovaných demografických charakteristík. Podobná situácia nastala aj v prípade kategórie spotrebiteľov, ktorá kupuje privátne značky pravidelne. Vo väčšine sledovaných demografických charakteristikách dosiahol podiel respondentov, ktorí kupujú privátne značky pravidelne, približne jednu štvrtinu.

Uvedené hodnoty poukazujú na skutočnosť, že privátne značky nie sú vnímané ako nekvalitný produkt. "V súvislosti s vývojom v západoeurópskych krajinách možno očakávať, že sa podiel maloobchodných značiek na slovenskom trhu zvýši," uvádza GfK. Predpokladom tohto vývoja je podľa GfK rozširovanie ponuky maloobchodných značiek o špičkové výrobky, teda o privátne značky v atraktívnom balení, prezentované ako výrobky s vysokou kvalitou, ktoré uspokoja aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Spoločnosť GfK Slovakia je líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou svetovej siete GfK (Norimberg), má vyše 120 pobočiek a zastúpení v 55 krajinách sveta. Zabezpečuje služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v manažérskom poradenstve. V celosvetovej sieti pracuje 5 500 kvalifikovaných zamestnancov, ktorí svoje aktivity delia na päť oblastí, Custom Research, Consumer Tracking, HealthCare, Retail and Technology, Media.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 205
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 682
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 632
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 569
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 930
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 883
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 774
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 594
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 578
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 456

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Zapíše sa Sagan do dejín? Rozhodnúť môže jedna vec

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

DOMOV

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Súd odsúdil bývalého poslanca Lipšica.

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

SVET

Orbán sa modlí za Merkelovej víťazstvo v nemeckých voľbách

Maďarský premiér sa obáva o eurofondy, ak by voľby vyhralo SPD.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.