MLADÁ BOLESLAV/PRAHA 27. februára (SITA, ČIA) - Česká automobilka Škoda Auto by chcela ešte v tomto roku vstúpiť na tchajwanský trh. "Tchaj-wan je bielym miestom Škody na mape sveta. Hľadáme tu preto partnera," povedal predseda predstavenstva mladoboleslavskej automobilky Detlef Wittig. "Naši predajní a marketingoví pracovníci sú blízko konečného rozhodnutia. Som si istý, že Škoda vstúpi na tchajwanský trh ešte v tomto roku," dodal Wittig. Automobilka plánuje na Tchaj-wan vyvážať kompletné vozy vyrobené v ČR. "Radšej by sme mali na Tchaj-wane výrobu, ale to je zatiaľ otvorené," uviedol Wittig. Kľúčom k tchajwanskému trhu je podľa Wittiga marketing.
Už koncom novembra minulého roka sa v médiách objavili informácie o rokovania medzi zástupcami mladoboleslavskej automobilky a tchajwanskej spoločnosti Formosa Automobile Corporation, ktorá by chcela automobily značky Škoda na Tchaj-wane predávať a neskôr aj vyrábať. "Spoločnosť je jedným z potenciálnych partnerov," konštatoval Wittig. Názvy ani celkový počet potenciálnych partnerov však neuviedol.
Škoda má spomedzi všetkých automobiliek najväčší podiel na slovenskom automobilovom trhu, ktorý ku koncu minulého roka dosiahol 31,40 %.