BRATISLAVA 23. februára (SITA) - Cieľom liberalizácie trhu železničnej prepravy v SR je do roku 2015 zachovať aspoň jej súčasný, približne 21-percentný podiel na celkovom objeme prepravených tovarov a osôb. Liberalizácia trhu sa pritom bude realizovať postupne, v medzinárodnej nákladnej doprave do roku 2007 a v medzinárodnej osobnej doprave do roku 2010. Ako ďalej vyplýva z materiálu Dopravná politika SR do roku 2015, ktorý rezort dopravy predložil do pripomienkového konania, otvorením trhu železničnej prepravy sa očakáva najmä vytvorenie konkurenčného prostredia a zvýšenie podielu železničnej dopravy pri preprave tovarov.
Liberalizácia trhu je dôležitá aj pre vytvorenie jednotného európskeho trhu v železničnej doprave. Zároveň je však potrebné zosúladiť slovenskú dopravu s európskou, čo si vyžaduje modernizáciu a rozvoj železničnej infraštruktúry, ktorá má podľa ministerstva dopravy nízku technickú úroveň a kvalitu. Modernizácia železničných tratí na Slovensku by sa pritom mala zameriavať predovšetkým na tie trate, ktoré sú súčasťou transeurópskych dopravných sietí. Ide napríklad o trať Bratislava-Žilina-Čierna nad Tisou-štátna hranica SR/Ukrajina a úsek Žilina-Nové Mesto nad Váhom, ktoré sú súčasťou koridoru V. V rámci koridoru VI. by to mala byť trať Poľská republika/štátna hranica SR-Skalité-Čadca-Žilina a štátna hranica ČR/SR-Kúty-Bratislava-Štúrovo-štátna hranica SR-Maďarská