Lízing na Slovensku vzrástol už piaty rok po sebe

Bratislava 17. februára (TASR) - Lízingové spoločnosti, združené v Asociácii leasingových spoločností (ALS) SR, prefinancovali minulom roku hnuteľné a ...

Bratislava 17. februára (TASR) - Lízingové spoločnosti, združené v Asociácii leasingových spoločností (ALS) SR, prefinancovali minulom roku hnuteľné a nehnuteľné predmety v obstarávacej cene bez dane z pridanej hodnoty (DPH) v objeme viac ako 46 282 miliardy Sk. V medziročnom porovnaní tak ide zhruba o 4-% nárast. Celkovo vlani členovia asociácie uzatvorili 66 497 zmlúv. Informovali o tom na dnešnej tlačovej besede predstavitelia ALS.

Celkové financovanie hnuteľných predmetov dosiahlo k ultimu vlaňajška v obstarávacích cenách bez DPH 44,779 miliardy Sk, čo bolo o 3,6 % viac ako v predchádzajúcom roku. Pozíciu lídra si naďalej udržali osobné automobily, vo financovaní ktorých však dochádza k postupnému poklesu.

Členské lízingové spoločnosti asociácie vlani prefinancovali nákup 43 774 osobných automobilov v hodnote 18,747 miliardy Sk. Počet financovaných áut medziročne klesol o 5 071 kusov pri 5-% poklese financovanej hodnoty. Z toho počet financovaných nových osobných automobilov dosiahol 31 541 kusov v sume 15,203 miliardy Sk. Ojazdených áut sa prefinancovalo 12 333 v hodnote 3,544 miliardy Sk.

V jednotlivých segmentoch prefinancovaných hnuteľných predmetov zaznamenalo priaznivý vývoj financovanie strojov a priemyselných zariadení. Lízing tejto skupiny vzrástol medziročne o 8,2 % na 9,504 miliardy Sk.

Najväčšiu dynamiku rastu oproti roku 2003 zaznamenali lode, lietadlá a železničné vozidlá a skupina ostatné, a to 78 % respektíve 85,7 %. Napriek významnému medziročnému nárastu však tieto komodity so svojimi absolútnymi číslami 162 miliónov respektíve 726 miliónov Sk nezastávajú významnejšie postavenie v rámci celkového financovania hnuteľných vecí.

Naopak, pomerne významný 22,6-% pokles bol zaznamenaný u lízingu počítačov, kde sa objem prefinancovania vyšplhal na 479 miliónov Sk. Pokles v tomto segmente však nemá výraznejší vplyv na súhrnné čísla, keďže jeho podiel na celkovom lízingu hnuteľných vecí dosahuje 1,1 %.

Výraznejší vplyv na trh má financovanie nákladných vozidiel, ťahačov a prívesov. Ich lízing vzrástol v roku 2004 o 23,9 % na 10,23 miliardy Sk. V skupine úžitkových automobilov klesla prefinancovaná hodnota o 7,4 % na 4,931 miliardy Sk.

V roku 2004 došlo v porovnaní s predchádzajúcim rokom k významnému nárastu lízingu nehnuteľností, keď lízingové spoločnosti združené v asociácii uzatvorili 37 zmlúv v hodnote 1,503 miliardy Sk. V roku 2003 to bolo len 118 miliónov Sk. Najviac sa prenajímali maloobchodné budovy, nasledované úradmi a priemyselnými objektmi.

Z hľadiska typu financovania mali klienti najväčší záujem o finančný lízing, ktorý sa na celkovom financovaní podieľal 89,5 %. Nasledovali operatívny lízing, predaj na plátky a spotrebiteľský úver.

Najúspešnejšou lízingovou spoločnosťou bol CAC Leasing Slovakia, ktorý prefinancoval hnuteľné a nehnuteľné predmety v obstarávacej cene bez DPH vo výške 8,616 miliardy Sk. Nasledoval ČSOB Leasing so 7,361 miliardy Sk a VB Leasing SK s 5,762 miliardy Sk. V prvej desiatke sa ešte umiestnili Tatra Leasing, Volkswagen Finančné služby Slovensko, B.O.F., DaimlerChrysler Services Slovensko, OTP Leasing, GE Money Auto a Leasing Slovenskej sporiteľne.

mis gl

Upozornenie:

TASR nevydá k správe zvukový záznam, ako bolo pôvodne avizované.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 541
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 338
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 200
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 142
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 037
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 618
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 684
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 185
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 786
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 793

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop