Londýn 17. februára (TASR) - Nové pravidlá Európskej únie na ochranu zákazníkov pred nekvalitnými službami leteckých spoločností sú podľa britskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti easyJet namierené proti leteckému priemyslu. Legislatíva platí iba pre aerolínie, čo je podľa predstaviteľov firmy v rozpore s pravidlami EÚ, ktoré sa stavajú ku všetkým dopravným odvetviam rovnako. Spoločnosť podporuje ciele novej legislatívy EÚ, ktoré zvyšujú zodpovednosť leteckých spoločností za úroveň služieb zákazníkom, ale je presvedčená, že novými pravidlami tento cieľ nedosiahnu. Kompenzácia by nemala byť paušálna, ale pomerná k zaplatenému cestovnému. Priemerná výška cestovného v spoločnosti easyJet je 42 libier (GBP), v prepočte 2 325 SKK, za jednosmerný let, kompenzácia sa však podľa nového nariadenia začína na 172 GBP za jednosmerný let.
"Zákon v súčasnej podobe je nejasne formulovaný, preto vznikne zmätok, zatiaľ nie je jasné, aká záťaž bude uvalená na aerolínie ak každé meškanie, alebo zrušenie letu bude posudzované od prípadu k prípadu," domnieva sa výkonný riaditeľ easyJetu Ray Webster, ktorý povedal, že easyJet zákon zavedie, ale nie je s ním stotožnený a považuje ho za zlý. Informoval o tom internetový portál www.easyJet.com
(1 GBP = 55,363 SKK)