Na dnešnej tlačovej besede to potvrdil generálny riaditeľ projektu Alain Baldeyrou, podľa ktorého sú už budovy dokončené na 80 % a prvoradou úlohou je teraz inštalácia výrobných technológií a ich testovanie. "Presne o rok budeme vyrábať naše prvé auto," prisľúbil.
Ako ďalej priblížil, úplne dokončená je už budova lisovne, kde teraz prebiehajú kapacitné testy. V prevádzke by podľa predchádzajúcich informácií manažmentu malo pracovať 250 ľudí v štyroch zmenách, pričom jej súčasťou bude strihacia linka, schopná vyprodukovať 28 000 vystrihnutých polotovarov za deň, a tri lisovacie linky. Ročne by sa malo v lisovni spotrebovať viac ako 115 000 ton ocele.
"Čo sa týka zvarovne, sme úplne v súlade s naším harmonogramom a začali sme s inštalovaním výrobných technológií. To isté platí pre montážnu halu a dokončené sú už aj pomocné budovy," skonštatoval Baldeyrou s tým, že v lokalite sú k dispozícii všetky energie. Mierne meškanie, ako priznal, má z pohľadu technológií lakovňa, tento sklz by však mali skoro dohnať. Podľa harmonogramu, ako dodal šéf závodu, pokračujú aj práce na administratívnej budove, ktorá by mala byť odovzdaná do užívania v apríli. "Samozrejme, existuje tu ešte časť infraštruktúry, ktorú treba dobudovať, ako sú cesty, komunikácie a železničná prípojka. Toto by malo byť dokončené v závere roka 2005," dodal k ďalšiemu postupu Baldeyrou.
Závod PSA Peugeot Citro‰n v Trnave bude od budúceho roka vyrábať malé vozidlá na tzv. platforme 1 a doplní tak európske výrobné závody skupiny. Nový závod bude mať kapacitu 300 000 automobilov ročne a zamestná okolo 3 500 ľudí v trojzmennej prevádzke. Výstavba závodu a spustenie produkcie si vyžiada zo strany PSA Peugeot Citro‰n investíciu v hodnote 700 miliónov EUR, čo je v prepočte takmer 27 miliárd SKK.
(1 EUR = 38,125 SKK)