KONCOM MÁJA KONČÍ PLATNOSŤ LICENCIÍ NA PRAVIDELNÚ MEDZINÁRODNÚ AUTOBUSOVÚ PREPRAVU, V RÁMCI KTOREJ MOHLI DOPRAVCOVIA VYKONÁVAŤ NA ÚZEMÍ DRUHEJ KRAJINY VNÚTROŠTÁTNU PREPRAVU

Linky medzi SR a ČR od júna bez vnútroštátnej prepravy

BRATISLAVA 6. februára (SITA) - Na medzinárodných autobusových linkách medzi Slovenskou republikou a Českou republikou už od 1. júna tohto roku nebudú môcť dopravcovia vykonávať vnútroštátnu prepravu.

Ako informoval generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy na Ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Jaroslav Hnatič, po tomto termíne už český dopravca nebude môcť vykonávať pravidelnú vnútroštátnu prepravu na slovenskom území, a opačne. "Znamená to, že napríklad na linke Praha-Košice budú môcť cestujúci vystupovať na všetkých zastávkach uvedených v cestovnom poriadku, nastupovať však budú môcť len na českom území," vysvetlil Hnatič. Či český dopravca bude môcť vykonávať vnútroštátnu prepravu na domácom území však Hnatič neupresnil.

V súčasnosti je v prevádzke 131 pravidelných autobusových liniek medzi SR a ČR, pričom platnosť väčšiny dopravných licencií končí 31. mája tohto roku. Slovensko a ČR musia po tomto termíne dodržiavať legislatívu platnú v Európskej únii, podľa ktorej budú ministerstvá dopravy v oboch krajinách po vzájomnom súhlase vydávať licencie len na medzinárodnú prepravu. "Vykonávať prepravu osôb medzi dvoma miestami v rámci jedného štátu bude môcť zahraničný prepravca len dočasne," uviedol riaditeľ odboru cestnej nákladnej a osobnej dopravy Jozef Tisovský. Dočasný výkon prepravy je však podľa neho možný len pri dodržiavaní podmienok platných v danej krajine, teda na Slovensku napríklad dodržiavanie taríf a poskytovanie zliav či odvádzanie dane z pridanej hodnoty.

Podobné riešenie medzinárodnej autobusovej dopravy funguje vo všetkých krajinách Európskej únie. Slovensko a ČR mali od vstupu do Európskej únie až do konca mája tohto roka mimoriadne povolenie, aby mohli prevádzkovať aj vnútroštátnu prepravu v druhej krajine. Na rokovaniach, ktoré sa konali koncom augusta a na prelome septembra a októbra minulého roka, sa delegácie zo Slovenska a ČR dohodli podľa Tisovského na tom, že už nebudú ďalej povoľovať prepravu osôb medzi dvoma miestami v druhom štáte. ČR však podľa Tisovského chce požiadať o výklad príslušných naradení Európskej komisie. "Európska únia však nezasahuje do prideľovania licencií, na to majú kompetencie len ministerstvá dopravy v oboch krajinách," uzavrel

Ako ďalej skonštatoval Hnatič, rezort dopravy nesie zodpovednosť len za medzinárodné autobusové linky. Či bude dostatočne zabezpečená obslužnosť medzi jednotlivými mestami v rámci krajiny, závisí podľa Hnatiča od rozhodnutia vyšších územných celkov, ktoré majú na túto prepravu kompetencie. "Vyššie územné celky totiž rozhodujú o tom, koľko bude na danom území spojov a liniek," povedal Hnatič.


Agentúra SITA k správe vydala zvukovú správu


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 176
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 116
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 965
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 695
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 196
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 113
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 782
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 466
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 758
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 802

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Lajčák hovorí k Evke niečo iné, ako tvrdil pred mesiacmi

Minister sa mesiace pri Evke bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Lajčák hovorí k Evke niečo iné, ako tvrdil pred mesiacmi

Minister sa mesiace pri Evke bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Brusel chce mať euro do roku 2025 v 27 krajinách Únie

Projekt chcú uskutočniť členovia Komisie Valdis Dombrovskis a Pierre Moscovici.

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Na najvyššiu horu sveta organizujú cestovné kancelárie komerčné výstupy.

Kde má Slovensko rezervy? Brusel vraví o kvalite škôl či korupcii

Odporúčania Európskej komisie naznačujú, v akých oblastiach by sme sa mali zlepšiť.