Bratislava 21. januára (TASR) - Víťazov 2. ročníka súťaže Mladý podnikateľský nápad Slovenska 2004 vyhlásili dnes v Bratislave Nadácia Slovenského plynárenského priemyslu (SPP) a občianske združenie Eurowards - Slovakia.
Absolútnym víťazom súťaže sa stal projekt s názvom Multimediálna náučno-vzdelávacia hra, ktorého autormi sú Zuzana Bizoňová a Eduard Kasman z Fakulty priemyselných technológií Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Púchove. Cieľom ich projektu je vytvoriť multimediálne CD o histórii Slovenska, ktoré by zaujalo hlavne deti a mládež a pobavilo aj dospelých. Víťazný projekt bude reprezentovať Slovensko na celoeurópskom finále Eurowards. Zároveň jeho autori získali prístup k rokovaniam so zahraničnými partnermi o možnosti financovania ich podnikateľského nápadu. Cenu absolútnym víťazom odovzdal člen správnej rady Nadácie SPP Philippe Boucly a riaditeľ spoločnosti IBM Slovensko Peter Klein.
Cenou Eurowards - Slovakia ohodnotila 5-členná komisia ďalšie dva projekty. Prvým z nich je projekt Mateja Bórika, študenta Gymnázia vo Vrútkach, s názvom Experience School Millenium. Cieľom jeho podnikateľského nápadu je pomocou moderných technológií inovovať vyučovací proces a získať vyšší štandard vzdelania pre všetkých študentov. Rovnakú cenu získal projekt Výroba a distribúcia vzdelávacích hračiek, pod ktorý sa podpísal Pavol Patyla a kolektív z Obchodnej akadémie v Čadci. Nápad spočíva v založení firmy, ktorá bude z odpadového dreva vyrábať ekologicky vyhovujúce hračky používané okrem iného aj pri výučbe detí už od najmladšieho veku. Autori oboch projektov prevzali ocenenie z rúk výkonného predsedu Eurowards - Slovakia Mariána Meška.
Špeciálnu cenu podpredsedu vlády a ministra hospodárstva SR Pavla Ruska získala Darina Harmatová z Obchodnej akadémie v Modrom Kameni s projektom Výroba a predaj darčekových škatuliek. "Je to svojím spôsobom netradičný projekt s viacerými odvážnymi myšlienkami. Bolo cítiť, že jeho autorka nielen verí v svoj nápad, ale aj v jeho realizáciu v praxi," odôvodnil svoj výber Rusko.
Do finále súťaže postúpilo 10 najlepších podnikateľských nápadov. "Všetky práce boli kvalitné a veľmi fundované. Päťčlenná komisia ich hodnotila na základe originality, finančnej reálnosti a úrovne, na akej autori prezentovali svoje nápady," uviedol Meško.
Cieľom projektu Mladý podnikateľský nápad Slovenska je predstaviť životaschopné podnikateľské nápady študentov stredných a vysokých škôl. Je súčasťou celoeurópskej súťaže Eurowards, ktorú spoluorganizujú viaceré inštitúcie Európskej únie (EÚ). Druhý ročník súťaže na Slovensku sa uskutočnil pod záštitou Ministerstva hospodárstva SR. Projekty víťazov jednotlivých národných kôl budú v európskom finále posudzované v spolupráci s organizáciou Europe Unlimited a viacerými podnikateľskými skupinami, ktoré projekt finančne podporujú. Absolútny víťaz celoeurópskeho kola získa finančný grant na realizáciu projektu.