Slováci, Poliaci ani Taliani nevidia svoju krajinu ako podnikateľsky atraktívnu

Bratislava 18. januára (TASR) - Slováci sú v hodnotení domáceho podnikateľského prostredia spomedzi 40 krajín sveta na posledných priečkach. Ako menej ...

Bratislava 18. januára (TASR) - Slováci sú v hodnotení domáceho podnikateľského prostredia spomedzi 40 krajín sveta na posledných priečkach. Ako menej atraktívne miesto na podnikanie už vnímajú svoju krajinu len Taliani spolu s Francúzmi, Portugalcami a Poliakmi.

Vyplýva to zo štúdie marketingovej spoločnosti TNS, ktorá mapovala verejnú mienku o rôznych oblastiach spoločnosti na vzorke vyše 36 800 respondentov. "Výskum sa realizoval v čase, keď vrcholila medializácia problémov s výkupom pozemkov pre automobilku KIA," podotýkajú však na margo zlých výsledkov o podnikateľskom prostredí v SR predstavitelia slovenskej TNS SK.

Výskum v poslednom štvrťroku vlaňajška mapoval mienku ľudí o viacerých národných inštitúciách ako sú napríklad banky, politické strany, či supermarkety, pričom ukázal, že po Poľsku máme najhoršie ohodnotené zdravotnícke služby. "Politické strany majú horšiu povesť ako na Slovensku už len v Poľsku a Japonsku," pokračujú ďalej zástupcovia spoločnosti. Relatívne najlepšie ohodnotili Slováci poskytovateľov telefónnych služieb, kde sa SR umiestnila na 18. mieste a dobré hodnotenie dostali aj banky a supermarkety.

Vo všeobecnosti hodnotili Európania svoje krajiny nízko oproti USA a Ázii. "To odráža vnímanie ekonomickej situácie krajiny ľuďmi a ich očakávania do budúcnosti a tiež poukazuje na dopad, ktorým sa súčasný trend v presúvaní výroby do krajín s nižšími nákladmi, odráža vo verejnom názore," interpretuje výsledky štúdie verejnej mienky TNS SK. Celkovo má vo všetkých krajinách veľmi nízke hodnotenie hlavne sektor zdravotnej starostlivosti, ktorý však v priemere opäť horšie vnímajú Európania. Rovnako majú nízke hodnotenie v očiach bežnej populácie aj politické strany, ktoré sa nestretli s očakávaniami obyvateľstva.

TNS realizovala štúdiu v 40 štátoch Severnej a Južnej Ameriky, Európy, Ázie a Afriky pod názvom Global Reputation Study 2005.

Medzinárodná spoločnosť TNS poskytuje marketingové výskumy, analýzy, konzultácie a poradenstvo národným a multi-národným spoločnostiam operujúcim vo viac než 70 krajinách. TNS SK funguje od roku 1997, pričom v súčasnosti má 38 zamestnancov a okolo 1 600 vyškolených anketárov na osobné dopytovanie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 409
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 514
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 492
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 215
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 796
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 580
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 905
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 857
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 954
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 746

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

S Tureckom sa dá iba bartrovať, nie kádrovať

Európska únia by nemala teraz zmeniť 30-ročný zvyk a povedať Ankare, že ju nikdy neľúbila.

KULTÚRA

Orhan Pamuk: Nie sme radi otrokmi autoritatívnych režimov

Exkluzívny rozhovor s nositeľom Nobelovej ceny.

Neprehliadnite tiež

Vo Volkswagene začínajú opäť vyjednávať, teraz u špeditérov

Moderné odbory idú vyjednávať vyššie platy aj pre pracovníkov administratívy a špeditérov.

Šéf Applu vraj sľúbil Trumpovi, že postaví v USA tri veľké továrne

Výstavba troch výrobných závodov by bola pre Apple nevídaným rozhodnutím. Firma teraz vlastní len jednu továreň.

Lacnejšie dovolenky a letenky. Česi si užívajú silnú korunu

Lacnejšie sú pre Čechov predovšetkým zájazdy od zahraničných cestovných kancelárií.

Kečup z českého Lidla obsahoval o polovicu menej paradajok, než mal

S privátnou značkou kečupu mal minulý týždeň problém aj Kaufland.