Rôzne cestovné v autobusoch určujú dopravcovia

Banská Bystrica 18. januára (TASR) - Voľnosť pri určovaní výšky cestovného využívajú súkromné autobusové spoločnosti rôzne. Na prímestskej linke z autobusovej ...

Banská Bystrica 18. januára (TASR) - Voľnosť pri určovaní výšky cestovného využívajú súkromné autobusové spoločnosti rôzne. Na prímestskej linke z autobusovej stanice Banská Bystrica do stanice vo Zvolene zaplatí najnižšiu sumu cestujúci, ktorý využíva službu zvolenskej spoločnosti Granus, s. r. o., a to 21 Sk.

V autobusoch SAD, a. s., Zvolen je však výška cestovného na rovnakej prímestskej trase až 30 Sk. Na zrýchlených spojoch SAD Zvolen, a. s., ako aj SAD BBDS, a. s., Banská Bystrica však na trase medzi týmito mestami platí komerčná zľava. Cestujúci na nej zaplatia len 22 Sk.

Rozdielne cestovné v autobusoch medzi Banskou Bystricou a Zvolenom je aj na vnútroštátnych diaľkových linkách. Zvolenská SAD, a. s., inkasuje od 25 do 31 Sk. Výška cestovného závisí od toho, ktorú konkrétnu linku pasažier využije. Banskobystrický dopravca má však v diaľkových autobusoch premávajúcich na tejto trase stanovenú pevnú cenu 28 Sk. Jednotnú cenu za prepravu cestujúcich na nej má aj rimavskosobotský odštepný závod SAD, a. s., Lučenec. Ten však za prepravu medzi mestom pod Urpínom a Zvolenom inkasuje 30 Sk.

Na prímestských linkách môžu autobusoví dopravcovia dodržať maximálnu cenu cestovného určenú štátom, alebo inkasovať menej. Na diaľkových linkách však nie sú ňou viazaní. Dopravcovia si ju určujú podľa vlastných kritérií, akými je napríklad cena autobusu, jeho spotreba, predpokladané množstvo cestujúcich a podobne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 599
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 471
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 090
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 995
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 770
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 475
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 301
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.