Hyundai očakáva v roku 2005 nárast predaja v Európe o 15 %

SOUL 19. decembra (SITA, Reuters) - Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor predpokladá, že na budúci rok predá v Európe približne 400 tis. vozidiel, čo by predstavovalo medziročný nárast predaja ...

SOUL 19. decembra (SITA, Reuters) - Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor predpokladá, že na budúci rok predá v Európe približne 400 tis. vozidiel, čo by predstavovalo medziročný nárast predaja o 15 %. Informovala o tom juhokórejská informačná agentúra Yonhap News. Hovorca spoločnosti nemohol túto správu potvrdiť, ale uviedol, že Hyundai pre európsky trh očakáva v budúcom roku viac ako 10-percentný nárast predaja. Podľa Yonhap News, Hyundai očakáva, že zvýši svoj podiel na európskom automobilovom trhu z 1,8 % v roku 2003 na 2,1 % v roku 2004.

Odhaduje sa, že predaj automobilov značky Hyundai v Európe v tomto roku vzrastie medziročne o viac ako 20 %, dodal hovorca spoločnosti. V novembri zaznamenala Hyundai Motor 27,5-percentný nárast vývozu áut, čomu pomohol silný dopyt európskych spotrebiteľov po modeloch Santa Fe a Tucson. Analytici však varujú, že silná juhokórejská mena a rastúce ceny ocele by mohli spôsobiť zhoršenie vyhliadok automobilového odvetvia na rok 2005.

Hyundai kontroluje 47,4 percent akcií druhej najväčšej juhokórejskej automobilky Kia, ktorá plánuje postaviť na Slovensku továreň s ročnou výrobou okolo 300 tis. vozidiel. Celková investícia spoločnosti Kia do závodu neďaleko Žiliny by mala predstavovať 1,1 mld. USD.


(1 USD = 28,948 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  2. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  3. Leto nekončí!
  4. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  7. Už aj seniori presadajú do SUV
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  10. Bratislava gets a new public space and park
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 473
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 096
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 162
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 699
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 466
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 039
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 651
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 556

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

Predseda SNS vraj esemeskou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu. Matečná prísť ani neplánovala.

DOMOV

Soták nie je jediným podnikateľom, ktorý zachraňoval politikov

Podnikateľ sa k školstvu vyjadrovať nechce.

KOMENTÁRE

Spotený Plavčan, Kysučan v maskáčoch. To je výsmech

Pričasto sa na úvod diskusie dozvieme, že niekto ráčkuje.

EKONOMIKA

Penta bude v Petit Presse slabšia

Akcionári spoločnosti Petit Press, vydavateľa denníka SME, sa dohodli na novom usporiadaní vzťahov.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Nemecká Arriva kúpila väčšinu v chorvátskej autobusovej spoločnosti

Arriva považuje dopravný trh strednej a juhovýchodnej Európy za rastový.

Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, myslí si Merkelová

Kancelárka pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

Taliani pestujú rajčiny, Poliaci čerešne. Kde rastie najviac ovocia a zeleniny v Únii?

Slovensko prispieva len zanedbateľným množstvom ovocia a zeleniny do celkovej európskej produkcie.