Viedeň 26. novembra (TASR) - Austrian Airlines (AUA), najväčšia rakúska letecká spoločnosť, sa domáha rýchlej výstavby tretej rozjazdovej a pristávacej dráhy (runway) na schwechatskom medzinárodnom letisku, pretože kapacita dvoch súčasných dráh sa blíži k hranici maximálneho využitia.
Vedenie AUA nesúhlasí s názorom šéfa letiska Herberta Kaufmanna, že prípadný vstup Letiska Viedeň do bratislavského letiska by odsunul potrebu budovania nových prepravných kapacít vo Schwechate, lebo časť cestujúcich, ktorí pristanú na tomto letisku, by mohla byť vypravovaná na ďalšie lety z hlavného mesta Slovenska. To je podľa AUA obyčajná "ilúzia". Cestujúcich nemožno len tak ľahko premiestňovať.
Tretia runway by mala stáť asi 400 miliónov EUR, čo je v prepočte takmer 11,8 miliardy SKK. Podľa doterajších plánov by mala byť dokončená pred rokom 2010.
Podľa Kaufmannovho názoru, ktorý začiatkom tohto týždňa publikoval rakúsky denník Die Presse, by sa bratislavské letisko malo privatizovať v lete alebo na prelome jesene a zimy 2005. V prípade úspechu Letiska Viedeň v Bratislave sú Rakúšania ochotní podieľať sa aj na financovaní nového železničného spojenia medzi Schwechatom a hlavným mestom Slovenska. V Rakúsku by sa vybudovala 13 kilometrov dlhá prípojka zo Schwechatu, v ktorom teraz končia City Airport Train (CAT), na rakúsku Severnú trať, a potom by mohli rýchlovlaky CAT jazdiť ďalej až do Bratislavy. Spolu s viedenským letiskom majú záujem o financovanie projektu aj rakúske stavebné firmy a banky.
Informoval o tom rakúsky denník Die Presse.
(1 EUR = 39,241 SKK)