Autobusy SAD dnes vyštartovali podľa sobotného grafikonu

Bratislava 15. novembra (TASR) Autobusoví dopravcovia SAD na celom Slovensku dnes vypravili na cesty svoje vozidlá podľa sobotného grafikonu. Protestná ...

Bratislava 15. novembra (TASR) Autobusoví dopravcovia SAD na celom Slovensku dnes vypravili na cesty svoje vozidlá podľa sobotného grafikonu. Protestná akcia potrvá celý deň.

Pre bežného cestujúceho to znamená nielen zmenu odchodov a príchodov autobusov, ale aj redukciu spojov približne o dve tretiny. Namiesto 5 000 vozidiel totiž vyštartovalo na cesty len približne 1 700.

Do dnešného protestu sa zapojilo všetkých 18 členov Zväzu autobusovej dopravy (ZAD), z toho 17 podnikov Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) a spoločnosť SKAND Skalica, s. r. o.

Výpadok väčšiny autobusových spojení sa dnes pokúsi posilnením vlakov aspoň sčasti nahradiť Železničná spoločnosť (ZSSK), a. s., a v bratislavskom regióne aj Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť (BRKS), a. s. "Dodatočné vozne budeme pridávať najviac do tých vlakov, ktorými cestujú ľudia ráno do práce, do škôl a poobede naspäť," uviedol hovorca ZSSK Miloš Čikovský.

Cieľom dnešnej protestnej akcie je ukázať, ako bude vyzerať autobusová doprava v prípade, ak kompetentní nepristúpia k jej reforme, uviedol splnomocnený zástupca Zväzu autobusovej dopravy pre dopravnú reformu George Trabelssie. Podľa neho treba v prvom rade oddeliť systém dopravnej obslužnosti od sociálneho systému, ktoré sú dnes oba financované z jedného balíka peňazí, konkrétne z kapitoly štátneho rozpočtu. Výkony spojené s dopravnou obslužnosťou má dopravcom podľa Trabelssieho preplácať región respektíve mesto. Štát má na druhej strane garantovať zľavy pre vybrané kategórie cestujúcich na celom území Slovenska a rozdiely medzi plnou a zľavnenou cenou lístka aj preplácať. VÚC potom môže podľa aktuálnych finančných možností zvýšiť obyvateľom konkrétneho kraja minimálnu zľavu stanovenú štátom o ďalšie percento.

Nesúhlas s akciou vyjadrili podnikatelia z Klubu 500, ktorý združuje slovenských vlastníkov podnikov nad 500 zamestnancov. Títo sú odhodlaní žiadať od dopravcov náhradu škôd, a to aj súdnou cestou. Najväčší slovenský producent Volkswagen Slovakia, a. s., Bratislava, vopred oznámil, že protest nebude mať dopad na výrobu v podniku. Vozenie zamestnancov do práce totiž pre Volkswagen zabezpečujú zmluvné autobusy.

Nespokojnosť s problémami autobusovej dopravy vyjadrili dopravcovia už v októbri, keď počas dvoch dní dvakrát denne rozozvučali na päť minút klaksóny svojich vozidiel. Na oficiálne výzvy dopravcov na rokovania podľa Trabelssieho dodnes nikto kompetentný nereagoval. Hovorcovia každého z rezortov oslovených TASR, teda ministerstva práce, dopravy ako aj financií, uviedli, že riešiť situáciu dopravcov nie je v kompetencii ich ministerstva.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  2. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  3. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  4. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  5. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  6. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  7. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  8. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  9. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  10. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 409
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 198
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 492
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 538
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 408
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 826
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 524
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 429
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 365
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 840

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

KULTÚRA

Vo filme odpratával mŕtve telá. V práci ich umýva

Oscarového Saulovho syna na Berlinale nechceli.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

CESTOVANIE

Desať pláží s najčistejšou vodou na svete

Pozrite si tipy na miesta s najčistejším morom.

Neprehliadnite tiež

Visa sa chystá na novú dobu. Platiť sa bude dať autom či chladničkou

Do inovácií tlačia firmu okolnosti na európskom trhu. Biznis spoločností môžu ohroziť noví konkurenti ako Apple či Google

Vláda bude rokovať o investičných stimuloch aj dobrovoľnej vojenčine

Vláda sa bude zaoberať aj vznikom novej verejnoprávnej inštitúcie - Fondu na podporu kultúry národnostných menšín.

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop