Taxikári hlavného mesta totiž zvyšujú fixný poplatok za nástup do taxíka z doterajších 20 Sk na 40 Sk. "Ceny za kilometer sa meniť nebudú," uviedol pre TASR majiteľ Trend Taxi Peter Fitoš. "Zvýšenie ceny súvisí predovšetkým s rastom cien pohonných látok. Okrem toho ním chceme vykryť náklady, ktoré nám vznikajú v dôsledku takzvanej prázdnej jazdy. Vo väčšine prípadov využívajú klienti taxík na veľmi krátke vzdialenosti, keď cena jazdy dosiahne asi 60 Sk. Aby sa taxikár dostal ku klientovi, musí prejsť oveľa viac kilometrov, ako so zákazníkom nakoniec prejde, ale zákazník za ne, samozrejme, neplatí."
Podľa Fitoša zvýši ceny za taxi služby od stredy 10. novembra približne desať bratislavských taxislužieb, prevažne tých, ktoré nie sú registrované v Cechu Taxi. "Ceny určite zdvihne Trend Taxi, Euro Taxi, Super Taxi a Prima Taxi. Máme informácie, podľa ktorých sa k našej iniciatíve pripoja aj taxislužby z cechu," konštatoval Fitoš. "Členovia cechu, ktorých je 11, by ceny zvyšovať nemali," tvrdil pre TASR opak podpredseda cechu Peter Masár.
Kým taxislužby registrované v cechu pýtajú v súčasnosti za kilometer jazdy asi 15 až 17 Sk, nečlenské spoločnosti približne o 3 Sk menej. "Cech pôsobí v hlavnom meste už od začiatku 90. rokov. Ak chceli mladšie taxislužby, ktoré väčšinou nie sú členmi cechu, získať nových klientov, museli ísť s cenami nižšie a toto je hlavný dôvod cenových rozdielov medzi nami," doplnil Masár.
Cenník služieb musí taxikár podľa zákona zverejniť na vonkajšej alebo vnútornej strane karosérie vozidla na viditeľnom mieste.
Taxislužby fungujú na princípe zmluvného vzťahu majiteľa dispečingu na jednej a taxikára, koncesovaného živnostníka na druhej strane. "Každý dispečing, ktorý prideľuje taxikárom klientov, má svoju filozofiu a cenník. Je na samotných živnostníkoch, pre koho sa rozhodnú pracovať," vysvetľuje Masár.