IRU navrhuje, aby sa daň z nafty v rámci celej EÚ znížila na jednotnú úroveň

Bratislava 9. novembra (TASR) - Medzinárodná únia cestnej dopravy (IRU) s odvolaním sa na Bielu knihu o európskej dopravnej politike do roku 2010 odporúča, ...

Bratislava 9. novembra (TASR) - Medzinárodná únia cestnej dopravy (IRU) s odvolaním sa na Bielu knihu o európskej dopravnej politike do roku 2010 odporúča, aby sa návrh Európskej Únie (EÚ) o harmonizácii daní z nafty znova prerokoval s cieľom ich zníženia na jednotnú úroveň v rámci celej únie. Sadzba dane by pritom mala byť nižšia ako 0,35 eur na liter, v prepočte asi 14 Sk.

K tejto problematike IRU prijala na svojom valnom zhromaždení minulý týždeň deklaráciu, v ktorej sa okrem iného konštatuje, že cena nafty priamo ovplyvňuje cestnú dopravu a samotní dopravcovia niekedy nie sú schopní okamžite a presne jej rast premietnuť. Nemožno od nich ani očakávať, že sami zvládnu následky takejto globálnej krízy. Zástupcovia IRU zároveň odporučili všetkým dopravcom, aby pri rokovaniach o cenách so zákazníkmi brali do úvahy okrem zvýšenia cien nafty aj nárast ostatných nákladových položiek.

Ako TASR informovala generálna tajomníčka Združenia cestných dopravcov Slovenskej republiky ČESMAD Slovakia Katarína Vinceová, slovenských dopravcov na VZ IRU zastupoval viceprezident ČESMAD-u Pavol Jančovič a topoľčianska akciová spoločnosť TOPNAD.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svetová ekonomika solídne rastie aj napriek mnohým rizikám

Takmer dekádu po vypuknutí globálnej finančnej krízy sa svetová ekonomika oživuje.

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.