BRATISLAVA 7. novembra (SITA) - Na Slovensku sa za desať mesiacov tohto roka zaregistrovalo 53 436 osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony, čo predstavuje medziročný nárast o 638 vozidiel. Z toho bolo 45 880 osobných áut a 7 556 malých úžitkových vozidiel. Vyplýva to z údajov, ktoré zverejnilo Združenie automobilového priemyslu SR (ZAP).
Za desať mesiacov mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda. Na Slovensku sa za toto obdobie zaregistrovalo 17 028 nových automobilov Škoda, čo predstavovalo 31,87-precentný trhový podiel. Druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen, ktorých sa za desať mesiacov zaregistrovalo 4 286, čo predstavuje 8,02-percentný podiel na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou za sledované obdobie bol Reanult s podielom 7,86 %. Ďalej nasledovali automobily Peugeot so 7,49-percentným podielom, Opel dosiahol 6,31 %, Citroen 5,8 %, Fiat 4,59 %, Seat 3,48 %, Toyota 2,93 % a desiatku uzatvára Chevrolet/Daewoo s 2,85 % na trhu. Spomedzi luxusnejších automobilových značiek bola najžiadanejšia Mercedes-Benz, ktorá dosiahla rast už šiesty mesiac za sebou a jej podiel na trhu predstavuje 2,26 %. Audi má 1,11-percentný podiel a značka BMW zaznamenala 0,97 %.