PODNIKATEĽSKÁ ALIANCIA SLOVENSKA NAVRHUJE OKREM INÉHO ZRUŠIŤ GARANČNÉ POISTENIE, ZNÍŽIŤ SADZBU POISTNÉHO NA POISTENIE V NEZAMESTNANOSTI A ZDRAVOTNÉ POISTENIE VČLENIŤ DO DAŇOVÉHO SYSTÉMU

PAS vidí možnosť znížiť odvody o 4 až 6 percentuálnych bodov

BRATISLAVA 4. novembra (SITA) - Odvodové zaťaženie na Slovensku by sa mohlo podľa Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS) znížiť približne o 4 až 6 percentuálnych bodov. K takýmto záverom dospela PAS ...

BRATISLAVA 4. novembra (SITA) - Odvodové zaťaženie na Slovensku by sa mohlo podľa Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS) znížiť približne o 4 až 6 percentuálnych bodov. K takýmto záverom dospela PAS vďaka projektu o možnostiach znižovania odvodov na Slovensku, v rámci ktorého sa vybraní zástupcovia verejných inštitúcií a podnikateľského sektora vyjadrili k súčasnej výške odvodov. Ako na tlačovej besede informoval člen výkonnej rady PAS Jozef Hajko, garančné poistenie by sa mohlo zrušiť, sadzba poistného na poistenie v nezamestnanosti by sa mala znížiť, niektoré ďalšie druhy sociálneho poistenia premeniť na komerčné poistenie a zdravotné poistenie by sa malo včleniť do daňového systému.

Garančné poistenie slúži na vyplácanie miezd pre tých zamestnancov, ktorých zamestnávateľ sa dostal do platobnej neschopnosti. "Existuje dosť právnych prostriedkov na to, aby sa nevyplatené mzdy vymohli iným spôsobom a nezbierali sme sa na to všetci," povedal Hajko k návrhu na zrušenie garančného poistenia. Sadzba poistenia v nezamestnanosti by sa podľa neho mohla znížiť, a to vzhľadom na prebytkovosť fondu poistenia v nezamestnanosti. "Pre prípad nezamestnanosti by sa mohlo dať aj komerčne pripoistiť," navrhol Hajko.

Podľa jeho názoru mohol mať aj celý kapitalizačný dôchodkový pilier v sebe prvok dobrovoľnosti. "Štát síce umožní vstup do tohto piliera dobrovoľne, ale sadzba vo výške 9 % je striktne stanovená," povedal. V prípade zdravotného poistenia ide podľa Hajka o nesprávne pomenovaný odvod. "Je to len daňové zaťaženie, a preto by bolo oveľa rozumnejšie, keby zdravotné odvody prešli do daňového systému," uviedol.

Väčší spoločenský tlak na znižovanie odvodového zaťaženia by sa podľa prezidenta PAS Ivana Štefanca vytvoril aj tým, že by sa platenie všetkých odvodov prenieslo na zamestnanca. "Zamestnávatelia by však o celú výšku odvodov svojmu zamestnancovi zvýšili plat, takže čisté mzdy by sa nemenili," zdôraznil.

Poistné na garančné poistenie v súčasnosti platí zamestnávateľ vo výške 0,25 % z vymeriavacieho základu (VZ) zamestnanca. Na poistenie v nezamestnanosti zamestnávateľ spolu so zamestnancom odvádzajú po 1 % z VZ zamestnanca. Poistné na dôchodkové poistenie dosahuje 28,75 % z VZ, z toho 21,75 % platí zamestnávateľ a 7 % ten zamestnanec, ktorý nemá nezaopatrené dieťa. Sadzba poistného na nemocenské poistenie predstavuje spolu 2,8 % z VZ, zamestnanec aj zamestnávateľ sa na tomto poistnom podieľajú v rovnakej miere. Na zdravotné poistenie platí zamestnanec 4 % z VZ a zamestnávateľ 10 % z VZ. Okrem týchto odvodov platí zamestnávateľ aj úrazové poistenie, a to vo výške 0,3 % až 2,1 % v závislosti od rizikovosti práce zamestnanca.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 294
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 870
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 381
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 135
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 954
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 139
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 703
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 701
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 401
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 395

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Rusi majú vynikajúcu techniku. Všetko však závisí aj od politiky

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac.

ŠPORT

Slovanu kuriózny gól nepomohol, doma prehral s Kazaňou

Bratislavský klub v stretnutí aj vyhrával, napokon prehral o tri góly.

SVET

Merkelová prijatie utečencov po rokoch neľutuje

Nemecká kancelárka nechce prijímať ďalších ľudí zo Sýrie.

DOMOV

Počas týždňa bez áut kolabuje doprava

O dopravu v Bratislave sa 60 rokov nikto nestaral.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.