Berlín/Praha 9. decembra (TASR) - Škoda, dcérska firma Volkswagenu (VW), najväčšej európskej automobilky, dosiahne 3-% podiel na trhu automobilov v Nemecku v roku 2005 alebo 2006. Bude to znamenať predaj 100 000 vozidiel. Toto číslo je cieľovým v Nemecku pre vedenie medzinárodného koncernu i českých výrobcov.
Tento rok predaj škodoviek v Nemecku nedosiahne plánovanú úroveň 73 000 vozidiel, bude asi o 3 000 nižší. Medziročne však predaj škodoviek stúpol o 6 % a rovnaký prírastok sa očakáva aj na budúci rok. Obrat distribučnej firmy Škoda Deutschland dosiahne tento rok 836 miliónov eúr. Na budúci rok bude predaj modelov Fabia a Octavia stagnovať, ale prírastok by mal zabezpečiť model Superb za 44 000 mariek, ktorý príde na trh na jar budúceho roka.
Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
(1 EUR = 43,163 SKK)
(1 DEM = 22,069 SKK)
* jns zll