Bratislava 3. novembra (TASR) - Po zhruba roku opäť ožíva spor o obaly sušienok Horalky medzi slovenským výrobcom firmou I.D.C. Holding a jej českým konkurentom Opavia-LU.
I.D.C. Holding za napodobňovanie svojich obalov Horaliek zažaloval českého producenta po prvýkrát už koncom vlaňajška. Opavia na to reagovala stiahnutím sporných obalov z trhu, ale teraz slovenská firma upozorňuje, že problém s českými obalmi sa vracia a nedá sa vylúčiť ani ďalšia žaloba. "V septembri tohto roku spoločnosť I.D.C. Holding opätovne zistila, že spoločnosť Opavia-LU distribuuje na slovenský trh výrobok HORALKY v priesvitnom obale, ktorý je iba v minimálnom rozsahu odlišný od sporného výrobku HORALKY OPAVIA, ktorý bol dôvodom na podanie žaloby o ukončenie nekalosúťažného konania," informuje v tlačovom vyhlásení I.D.C.
Generálny riaditeľ I.D.C. Pavol Kovačič pre TASR dodatočne potvrdil aj možnosť podania novej žaloby. "Zvažujeme opäť aj túto možnosť," povedal Kovačič s tým, že právni experti jeho firmy zatiaľ len pracujú na analýze nového sporného obalu českej Opavie.
O prvej žalobe slovenského výrobcu z vlaňajška, v rámci ktorej I.D.C. od Opavie žiada aj vyplatenie primeraného zadosťučinenia, zatiaľ bratislavský Krajský súd definitívne nerozhodol, ale predbežné opatrenie na zastavenie distribúcie starších českých obalov padlo už v lete tohto roku. Česká firma na takýto verdikt nečakala a svoje prvé sporné obaly Horaliek stiahla z trhu už začiatkom jari.
Aj prvý spor o Horalky vznikol na základe toho, že túto ochrannú značku síce vlastnia obe firmy, ale I.D.C. Holdingu sa znepáčil veľmi podobný obal Opavie, v akom ich už dlhé roky predáva práve ich spoločnosť. Do konca minulého roka boli obaly českej Horalky predávanej na slovenskom trhu výrazne odlišné. Podľa vtedajších vyjadrení vedenia I.D.C. chcel český producent jasne zneužiť to, že ich Horalka má na slovenskom trhu obvodovo máčaných výrobkov výrazne najvyšší 30- až 40-% podiel. Ročné tržby I.D.C. Holdingu z Horaliek pritom dosahujú asi 300 až 400 miliónov Sk.
Opavia už dlho tvrdí, že žiadne praktiky nekalého súťažného konania nepoužíva a naopak, sama im musí zo strany iných výrobcov často čeliť.