UĎEĽOVANIE LICENCIÍ PRI DOPRAVNÝCH CESTÁCH, KTORÉ SÚ STRATEGICKÉ Z HĽADISKA OBRANY ŠTÁTU, BUDE REZORT DOPRAVY KONZULTOVAŤ S MINISTERSTVOM OBRANY

Úrad pre reguláciu železničnej dopravy za 101,944 mil. Sk

BRATISLAVA 3. novembra (SITA) - Vytvorenie Úradu pre reguláciu železničnej dopravy od januára 2006 si podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR (MDPT) vyžiada celkové náklady 101,944 mil. ...

BRATISLAVA 3. novembra (SITA) - Vytvorenie Úradu pre reguláciu železničnej dopravy od januára 2006 si podľa Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii SR (MDPT) vyžiada celkové náklady 101,944 mil. Sk. Časť nákladov v jednotlivých rokoch bude krytá zo správnych poplatkov za úkony štátnej regulácie úradu vo výške zhruba 12,6 mil. Sk a z pokút. Úrad pre reguláciu železničnej dopravy bude pôsobiť ako rozpočtová organizácia vo veciach dráh, národný regulátor a cenový orgán v oblasti celoštátnych a regionálnych dráh. Finančne bude prepojený s MDPT. Vyplýva to z návrhu novely zákona o dráhach, ktorú predložilo MDPT a v stredu schválila vláda s administratívno-technickými pripomienkami.

Vládny kabinet vyhovel žiadosti Ministerstva obrany SR o poskytovaní licencií. "Uďeľovanie licencií pri dopravných cestách, ktoré sú strategické z hľadiska obrany štátu, bude rezort dopravy konzultovať s Ministerstvom obrany SR," skonštatoval minister dopravy Pavol Prokopovič. Ministri vyhoveli aj žiadosti Ministerstvu financií SR. "Pri dráhach s väčším počtom záujemcov sa bude využívať systém dražby a pri cenotvorbe bude vystupovať regulačný orgán, ktorý sa zároveň zriaďuje," informoval Prokopovič.

Novozriadený Úrad pre reguláciu železničnej dopravy predpokladá využiť 42 zamestnancov rušeného Štátneho dráhového úradu s ďalším nárastom zamestnancov v počte 35. "Počet zamestnancov by sa v budúcnosti mal zvýšiť až na približne 90 ľudí," uviedol Prokopovič. Úrad bude s týmto počtom zamestnancov zabezpečovať činnosti ako licenčné konanie, typové schvaľovanie dráhových vozidiel ako aj ďalšie činnosti, ktoré vyplývajú z implementácie smerníc Európskeho parlamentu.

Predkladaný návrh zákona ďalej upravuje podmienky prístupu na železničnú dopravnú cestu, reguláciu železničnej dopravy a bezpečnosti v železničnej doprave, práva a povinnosti vlastníka, prevádzkovateľa dráhy a dopravcu. Zároveň zabezpečuje prevádzkovú prepojenosť železníc členských štátov Spoločenstva. Cieľom návrhu zákona je vytvoriť a rozvíjať modernú a kvalitnú železničnú sieť, dosiahnuť efektívnu hospodársku súťaž pri poskytovaní železničnej dopravy a tak podporiť záujem o používanie železničnej dopravy.



md;vk;jt

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 422
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 988
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 273
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 733
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 610
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 551
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 457
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 851
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 222
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dankovi poškodilo bozkávanie výložiek, za premiéra ho už väčšina nechce

Kým v decembri bol podľa agentúry Focus Andrej Danko favoritom na budúceho premiéra, dnes jeho akceptácia u ľudí výrazne klesla.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

Neprehliadnite tiež

Slováci po novom pracujú v Rakúsku za rovnakých podmienok ako domáci

Od 1. januára je platný nový rakúsky zákon.

Rast objemu úverov v eurozóne sa zrýchlil

Tempo rastu dosiahlo v januári medziročne 4,9 percenta.

Londýn zostane najdôležitejším finančným centrom Európy

Pre BBC to povedal člen rady nemeckej centrálnej banky Andreas Dombret.

Matečnú vyznamenali Francúzi za zásluhy v agrosektore

Ide o jedno z najvýznamnejších francúzskych štátnych vyznamenaní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop