V tarifnom konflikte vo Volkswagene zatiaľ nedošlo k zlomu

Hannover 28. októbra (TASR) - V tarifnom konflikte v nemeckom automobilovom koncerne Volkswagen (VW) sa fronty zúčastnených strán nepriblížili. Počas ...

Hannover 28. októbra (TASR) - V tarifnom konflikte v nemeckom automobilovom koncerne Volkswagen (VW) sa fronty zúčastnených strán nepriblížili. Počas piateho kola rozhovorov, ktoré sa začali dnes predpoludní v Hannoveri, sa podľa informácií odborárov nič podstatné nezmenilo. Vedúci skupiny vyjednávačov za odborový zväz IG Metall Hartmut Meine vyše 4 000 účastníkom protestného zhromaždenie pred budovou, v ktorej sa rokuje, povedal, že vedenie podniku sa nepohlo z miesta. Meine zdôraznil, že ak sa dnes nedosiahne dohoda, vo Volkswagene bude varovný štrajk.

Súčasne varoval zamestnancov Volkswagenu pred ilúziami. V tarifných rokovaniach "nerastú stromy do neba". Tlak na IG Metall je "veľmi silný" a výsledok, ktorý sa napokon dosiahne, nebude "nijakým dôvodom na búrlivé oslavy".

Člen vedenia VW pre personálne záležitosti Peter Hartz pred začiatkom piateho kola rokovaní uviedol, že vedenie predloží každému závodu "atlas zamestnanosti", z ktorého bude jasné, koľko bude treba pracovníkov a aké produkty pre závod sa plánujú. Dlhodobá zamestnanosť sa však nedá zabezpečiť pevnými a nemennými záväzkami v platových tarifách, ale len "politickou dohodou". Predpokladom pre to je však výrazné zníženie mzdových nákladov. Tie by podľa Hartza mali ročne od roku 2011 klesať o 2 miliardy EUR, čo je v prepočte takmer 80 miliárd SKK. Podľa predstáv vedenia by sa mal tento cieľ dosiahnuť v troch nasledujúcich kolách mzdových rokovaní. Tarifné dohody v Nemecku sa spravidla uzatvárajú na dvojročné obdobie. Východiskom k úsporám v mzdovej oblasti VW by mala byť tarifná dohoda, o ktorej sa práve rokuje. Vedenie VW navrhuje okrem iného, aby sa mzdy 103 000 pracovníkom nemeckých závodov koncernu v nasledujúcich dvoch rokoch nezvyšovali. IG Metall tento návrh zatiaľ stále odmieta.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 EUR = 39,973 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 128
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 563
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 326
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 069
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 892
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 801
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 663
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 256
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 155
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 872

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.