Rokovania o SE sa podľa Ruska musia predĺžiť

Bratislava 28. októbra (TASR) - Rokovania o privatizácii Slovenských elektrární (SE) sa podľa ministra hospodárstva SR Pavla Ruska budú musieť predĺžiť.

Otázkou podľa neho však je, či sa bude ďalej rokovať s talianskym Enelom, alebo do hry vstúpi ďalšia spoločnosť.

O návrhu ďalších krokov v privatizácii SE by mal Rusko informovať vládu SR na najbližšom rokovaní v stredu na budúci týždeň. Podľa neho existujú tri logické alternatívy ďalšieho postupu. Jednou z nich je pozastavenie privatizácie, ďalšou pokračovanie rokovaní s talianskym Enelom a treťou je pokračovať s iným záujemcom, prípadne ho prizvať k terajším rokovaniam s talianskou spoločnosťou.

Druhý vyhodnotený záujemca v privatizácii SE, ktorým je česká spoločnosť ČEZ, tento týždeň deklarovala, že je stále pripravená na rokovania o privatizácii SE. ČEZ je však spoločnosť, ktorú väčšinovo ovláda štát, k čomu mali výhrady koaličné strany Kresťansko-demokratické hnutie (KDH) a Strana maďarskej koalície (SMK). Aj podpísanie privatizačnej zmluvy s Enelom tieto strany podmienili stratou štátnej väčšiny v talianskej spoločnosti. "Bude na nich, či zmenia názor, alebo naopak, či sa priklonia k alternatíve, že teraz sa to nedá realizovať tak, aby bol spokojný predávajúci aj kupujúci," uviedol na margo možných politických problémov pri ďalšom priebehu privatizácie SE Rusko.

Ak by podľa ministra nedošlo k predaju 66-% podielu v SE, treba sa vážne zamyslieť nad tým, ako budú zabezpečené zdroje na investičné projekty, ktorými súčasné štátom kontrolované SE nedisponujú. Podľa neho po roku 2006 respektíve 2008, keď dôjde k odstaveniu jadrovej elektrárne V1 v Jaslovských Bohuniciach, nebude príjemné ďalej fungovať so stratou toľkých kapacít a regulovať prenosovú sústavu pri obmedzenom množstve podporných služieb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 241
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 542
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 226
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 979
  5. Kam do tepla v januári? 1 735
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 498
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 380
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 255
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 840

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.

Ľudí bez práce je zas o čosi menej, nezamestnanosť klesla na 5,94 percenta

Od konca minulého roka je na Slovensku bez práce historicky najmenej ľudí od vzniku republiky.

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.