PREDSTAVITELIA MINISTERSTVA DOPRAVY CHCÚ PRI FINANCOVANÍ VYSOKORÝCHLOSTNÉHO KORIDORU MEDZI OBOMA HLAVNÝMI MESTAMI VYUŽIŤ AJ PROSTRIEDKY Z KOHÉZNEHO FONDU

Slovenská časť koridoru Bratislava-Viedeň za 300 mil. eur

BRATISLAVA 19. októbra (SITA) - Vybudovanie vysokorýchlostného koridoru medzi Bratislavou a Viedňou by malo slovenskú stranu stáť približne 300 mil. eur. Vyplýva to z utorkového rokovania ministra dopravy ...

BRATISLAVA 19. októbra (SITA) - Vybudovanie vysokorýchlostného koridoru medzi Bratislavou a Viedňou by malo slovenskú stranu stáť približne 300 mil. eur. Vyplýva to z utorkového rokovania ministra dopravy Pavla Prokopoviča s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským. Ako ďalej informoval hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška, na rokovaní rozoberali aj integrovaný systém hromadnej dopravy v meste a jeho prepojenie na medzinárodné dopravné koridory.

Spomínané spojenie oboch hlavných miest je súčasťou vysokorýchlostného európskeho dopravného koridoru Paríž-Viedeň-Bratislava. "Predstavitelia ministerstva chcú pri jeho financovaní využiť aj prostriedky z Kohézneho fondu, preto sa v súčasnosti vypracováva projekt na ich získanie," povedal Šarluška. Zároveň dodal, že keď rezort dopravy tieto financie získa, štát bude menšinový investor projektu. Časový harmonogram celej výstavby nekomentoval, keďže zatiaľ je len v štádiu prípravy.

Koridor bude využívať koľajovú dopravu a zároveň bude nosným systémom koľajovej dopravy prevádzkovanej v rámci mestskej hromadnej dopravy. Tento projekt bude úzko súvisieť s pripravovaným nosným koľajovým systémom, ktorý spojí mestskú časť Petržalka s centrom mesta. "Základom pre spojenie je rekonštrukcia tzv. Starého mosta v Bratislave, ktorá by sa mala začať v roku 2006 s nákladmi okolo 800 mil. Sk," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová. Ukončenie rekonštrukcie mosta, po ktorom bude premávať rýchlodrážna električka, sa predpokladá do 12 mesiacov od jej začatia. Prvou etapou po rekonštrukcii bude vybudovanie úseku Janíkov Dvor Petržalka-centrum, ktoré by malo byť ukončené najskôr v roku 2009 a malo by disponovať 25 vozidlami. "Náklady na tento úsek vyčíslilo mesto na úrovni približne 8 až 10 mld. Sk," podčiarkla Chudinová.

Súčasťou vysokorýchlostného prepojenia bude aj vybudovanie prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. "Podľa územno-projektovej dokumentácie mesta ide o spojenie viedenského a bratislavského letiska. Mesto preto plánuje zmodernizovať existujúcu železničnú trať a dobudovať jeden kilometer novej trate, ktorá by mala viesť až k letisku," špecifikovala Chudinová. Dodala, že ukončenie predpokladá mesto do roku 2009.


(1 EUR = 39,956 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 251
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 985
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 034
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 281
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 310
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 698
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 324
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 522
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 794
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 633

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop