PREDSTAVITELIA MINISTERSTVA DOPRAVY CHCÚ PRI FINANCOVANÍ VYSOKORÝCHLOSTNÉHO KORIDORU MEDZI OBOMA HLAVNÝMI MESTAMI VYUŽIŤ AJ PROSTRIEDKY Z KOHÉZNEHO FONDU

Slovenská časť koridoru Bratislava-Viedeň za 300 mil. eur

BRATISLAVA 19. októbra (SITA) - Vybudovanie vysokorýchlostného koridoru medzi Bratislavou a Viedňou by malo slovenskú stranu stáť približne 300 mil. eur. Vyplýva to z utorkového rokovania ministra dopravy ...

BRATISLAVA 19. októbra (SITA) - Vybudovanie vysokorýchlostného koridoru medzi Bratislavou a Viedňou by malo slovenskú stranu stáť približne 300 mil. eur. Vyplýva to z utorkového rokovania ministra dopravy Pavla Prokopoviča s bratislavským primátorom Andrejom Ďurkovským. Ako ďalej informoval hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška, na rokovaní rozoberali aj integrovaný systém hromadnej dopravy v meste a jeho prepojenie na medzinárodné dopravné koridory.

Spomínané spojenie oboch hlavných miest je súčasťou vysokorýchlostného európskeho dopravného koridoru Paríž-Viedeň-Bratislava. "Predstavitelia ministerstva chcú pri jeho financovaní využiť aj prostriedky z Kohézneho fondu, preto sa v súčasnosti vypracováva projekt na ich získanie," povedal Šarluška. Zároveň dodal, že keď rezort dopravy tieto financie získa, štát bude menšinový investor projektu. Časový harmonogram celej výstavby nekomentoval, keďže zatiaľ je len v štádiu prípravy.

Koridor bude využívať koľajovú dopravu a zároveň bude nosným systémom koľajovej dopravy prevádzkovanej v rámci mestskej hromadnej dopravy. Tento projekt bude úzko súvisieť s pripravovaným nosným koľajovým systémom, ktorý spojí mestskú časť Petržalka s centrom mesta. "Základom pre spojenie je rekonštrukcia tzv. Starého mosta v Bratislave, ktorá by sa mala začať v roku 2006 s nákladmi okolo 800 mil. Sk," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa bratislavského magistrátu Eva Chudinová. Ukončenie rekonštrukcie mosta, po ktorom bude premávať rýchlodrážna električka, sa predpokladá do 12 mesiacov od jej začatia. Prvou etapou po rekonštrukcii bude vybudovanie úseku Janíkov Dvor Petržalka-centrum, ktoré by malo byť ukončené najskôr v roku 2009 a malo by disponovať 25 vozidlami. "Náklady na tento úsek vyčíslilo mesto na úrovni približne 8 až 10 mld. Sk," podčiarkla Chudinová.

Súčasťou vysokorýchlostného prepojenia bude aj vybudovanie prípojky na hlavnú železničnú stanicu a koľajového spojenia s bratislavským letiskom. "Podľa územno-projektovej dokumentácie mesta ide o spojenie viedenského a bratislavského letiska. Mesto preto plánuje zmodernizovať existujúcu železničnú trať a dobudovať jeden kilometer novej trate, ktorá by mala viesť až k letisku," špecifikovala Chudinová. Dodala, že ukončenie predpokladá mesto do roku 2009.


(1 EUR = 39,956 SKK)


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 820
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 9 597
  3. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 151
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 532
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 652
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 295
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 569
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 276
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 667
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 232

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

ŠPORT

Súperi pri ňom vyzerali ako kužele. Zostavili sme ideálny tím

Najlepším hráčom bol Modrič, najužitočnejším Griezmann.

EKONOMIKA

Hotovosť na dovolenke môže vyjsť drahšie, bankomaty mätú ľudí

Nie je jedno, akú možnosť zvolíte.

Neprehliadnite tiež

Čínske oceliarne vyprodukovali rekordné množstvo ocele

Produkcia sa zvýšila napriek tomu, že Čína zavrela niektoré oceliarne.

Zle nastavená klimatizácia škodí. Aká teplota je ideálna?

Veľké teplotné rozdiely môžu vyvolať kolaps.

Vo Volkswagene sa začala celozávodná dovolenka

Zamestnanci opäť prídu do práce na konci júla.

Počet slovenských firiem so sídlom v daňových rajoch mierne klesá

Pokles mohol ovplyvniť medzinárodný tlak spôsobený bojom proti daňovým únikom.