Vo Francúzsku začali budovať trať pre vlaky TGV z Paríža do Štrasburgu

Paríž 19. októbra (TASR) - Vo Francúzsku sa dnes začala budovať trať pre vlaky TGV z Paríža do Štrasburgu. Ráta sa s tým, že táto trať bude časom predĺžená ...

Paríž 19. októbra (TASR) - Vo Francúzsku sa dnes začala budovať trať pre vlaky TGV z Paríža do Štrasburgu. Ráta sa s tým, že táto trať bude časom predĺžená do nemeckých miest Frankfurt nad Mohanom a Mníchov.

Cestovanie medzi Parížom a Štrasburgom sa má skrátiť z terajších 4 hodín na 2 hodiny a 20 minút. Superexpresy budú na tejto trati dosahovať špičkovú rýchlosť 320 kilometrov za hodinu.

Francúzsky minister dopravy Gilles de Robien v prejave pri slávnostnom začatí budovania trate pri historickom meste Remeš povedal, že tento drahý infraštruktúrny projekt je obdivuhodnou investíciou pre budúcnosť. Trať pre superrýchle vlaky medzi oboma mestami bude stáť 3,5 miliardy EUR, čo je v prepočte takmer 140 miliárd SKK.

Nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung napísal, že ak sa nevyskytnú nijaké problémy pri budovaní tejto trate, prvý rýchlovlak odíde z Paríža do Štrasburgu v júni 2007.

Informovala o tom nemecká agentúra DPA.

(1 EUR = 39,963 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 7 095
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 508
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 337
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 2 947
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 2 164
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 1 650
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 1 059
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 983
  9. Splnený sen 982
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 980

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.

SVET

Minúta po minúte: České voľby pokračujú druhým dňom

Česi rozhodnú o smerovaní krajiny.

ŠPORT

Říha po odchode: Vedenie Slovana hokeju rozumie, pre klub robí všetko

Český tréner doplatil na nevydarený začiatok.

Neprehliadnite tiež

Hygienici upozorňujú na nebezpečnú kozmetiku i naberačku

Výrobky sa môžu vyskytovať aj na Slovensku.

Konkurentmi Kažimíra na post šéfa Euroskupiny sú ministri financií Francúzska či Luxemburska

Peter Kažimír sa ako možný nástupca Jeroena Dijsselbloema spomína už niekoľko mesiacov. Nahráva mu aj jeho stranícka príslušnosť k sociálnym demokratom.

Fico: Nemôžeme riešiť s Britániou obchod, kým nevyriešime podmienky odchodu

Podľa Fica platí, že kým nie sme dohodnutí na pravidlách ukončenia členstva Británie, nemôžeme diskutovať o pravidlách pre budúcnosť.

Štát súhlasí, aby si za volanty kamiónov a autobusov sadali aj mladší šoféri

Ministerstvo vnútra súhlasí, aby sa znížil vek pre vodičov kamiónov a autobusov na 18 a 21 rokov vo vnútroštátnej doprave.