STIAHNUTÍM ŽALOBY O NEZÁKONNOSTI MINULOROČNÉHO ŠTRAJKU ŽELEZNIČIAROV TAK PODĽA KOZ ŽELEZNIČNÉ SPOLOČNOSTI POTVRDILI LEGITÍMNOSŤ ŠTRAJKU

Železnice stiahli žalobu o nezákonnosti štrajku

BRATISLAVA 14. októbra (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) Bratislava a Železničná spoločnosť (ZSSK), a.s. Bratislava stiahnutím návrhu na začatie súdneho konania podľa Konfederácie odborových ...

BRATISLAVA 14. októbra (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) Bratislava a Železničná spoločnosť (ZSSK), a.s. Bratislava stiahnutím návrhu na začatie súdneho konania podľa Konfederácie odborových zväzov (KOZ) priznali, že štrajk železničiarov vo februári minulého roka bol zákonný a legitímny. "Obe železničné spoločnosti tak popreli opodstatnenosť podania žaloby o nezákonnosti štrajku," skonštatoval na štvrtkovej tlačovej besede prezident KOZ Ivan Saktor.

Okresný súd v Bratislave I. stanovil súdne pojednávanie o legálnosti štrajku na 25. októbra tohto roka. "Predpokladali sme, že súd potvrdí zákonnosť štrajku," povedal Saktor. Odbory však vzápätí dostali oznámenie o zrušení pojednávania z 1. októbra, keď ŽSR a ZSSK požiadali o zastavenie súdneho konania. "ZSSK stiahla žalobu po dohode s najväčšími odborovými centrálami na železnici,“ uviedol pre agentúru SITA jej hovorca Miloš Čikovský. ZSSK už podľa neho nemá dôvod zaoberať sa touto záležitosťou, spoločnosť sa chce venovať tomu, čo má pre ňu význam do budúcna. "ŽSR stiahli žalobu po dohode generálnych riaditeľov oboch železničných spoločností," vysvetlila hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Keďže štrajk sa týkal redukcie osobnej dopravy, za ktorú zodpovedá ZSSK, Železnice SR podľa nej nasledovali rozhodnutie ZSSK.

Predbežným opatrením súdu o zastavení železničiarskeho štrajku sa podľa Saktora vytvoril nebezpečný precedens, ktorý môže v budúcnosti zabrániť uplatneniu ľudských práv a slobôd. "Súdy nemajú právo rozhodovať o otázkach uplatnenia práva na štrajk," uviedol prvý podpredseda Odborového združenia železničiarov Peter Rozložník. Zároveň dodal, že ak by to odbory vedeli v čase štrajku, pokračovali by v ňom a nerešpektovali by súdne rozhodnutie.

KOZ nie je spokojné s priebehom celého súdneho procesu, preto bude podľa svojho prezidenta iniciovať opatrenia cez občiansky súdny poriadok, aby sa takýto krok nemohol v budúcnosti opakovať. "Podáme sťažnosť aj na Úrad Medzinárodnej organizácie práce, aby nariadila vláde popísať legislatívne opatrenia, ktoré definujú uplatnenie na štrajk," komentoval Saktor.

Železničné odbory po prvýkrát štrajkovali 29. januára a štrajk trval šesť hodín. Druhý štrajk, ktorý mal byť časovo neobmedzený, sa začal 31. januára minulého roka a trval 36 hodín. Po troch dňoch ho centrálny štrajkový výbor 3. februára prerušil. Urobil tak na základe predbežného súdneho opatrenia Okresného súdu Bratislava I, ktoré sudkyňa vydala na podnet ŽSR o nezákonnosti štrajku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 160
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 868
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 9 734
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 041
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 567
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 655
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 466
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 591
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 695
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 2 761

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Boj proti establišmentu? Ako prežiť nápor terorizmu a fanatizmu

Kým panuje zmätok, je možné za teroristu označiť kohokoľvek, kto nám oponuje.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

ŠPORT

Na Gire sa ukázali talenty i šprintér, ktorý bude trápiť Sagana

Najzaujímavejšie momenty stého ročníka Giro d'Italia.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.