SLOVENSKÁ INVESTIČNÁ A REALITNÁ SPOLOČNOSŤ, A.S. ŽILINA PONÚKLA NAJVYŠŠIU CENU, A TO 150 MIL. SK, ZA 49-PERCENTNÝ BALÍK AKCIÍ SAD TRENČÍN

PEM odporučila privatizáciu SAD Trenčín priamym predajom akcií

BRATISLAVA 11. októbra (SITA) - Porada ekonomických ministrov odporučila v pondelok vláde schváliť privatizáciu Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Trenčín, a.s. formou priameho predaja akcií. "O SAD ...

BRATISLAVA 11. októbra (SITA) - Porada ekonomických ministrov odporučila v pondelok vláde schváliť privatizáciu Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Trenčín, a.s. formou priameho predaja akcií. "O SAD Trenčín prejavilo záujem 37 subjektov, len dva však splnili všetky podmienky. Rozhodovacím kritériom bola cena, pričom najvyššiu ponúkla Slovenská investičná a realitná spoločnosť, a.s. Žilina (SIRS)," uviedol minister financií Ivan Mikloš. Ako dodal, predaj sa týka 49-percentného podielu základného imania, čo predstavuje 90 709 kusov akcií v predajnej cene 150 mil. Sk. Zvyšných 51 % ostáva vo vlastníctve Fondu národného majetku, po šiestich mesiacoch si však SIRS môže uplatniť predkupné právo na nákup ďalšieho sedem až 17 %-percentného podielu.

Ekonomickí ministri odporučili tiež vláde schváliť správu o plnení aktualizovaného nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest s tým, že finančné prostriedky určené na financovanie výstavby je potrebné zmeniť podľa návrhu štátneho rozpočtu na budúci rok, ktorý by mala vláda schváliť budúcu stredu. Návrh zahŕňa harmonogram výstavby na roky 2004 až 2008 a určuje projekty spolufinancované z fondov Európskej únie v období rokov 2004 až 2006. Návrh zároveň vymedzuje predbežný program projektov spolufinancovaných z fondov EÚ na roky 2007 až 2013, ktorý predpokladá financovať zo štrukturálneho fondu ERDF osem projektov rýchlostných komunikácií a z Kohézneho fondu štyri projekty diaľničnej výstavby.

Ekonomickí ministri odporučili vláde schváliť začatie stavby I/51 v úseku Nitrianskej ulice v Trnave, ktorej náklady sú 165,1 mil. Sk. Táto stavba ako najdôležitejší dopravný vstup do mesta má v súčasnosti nedostatky v šírkovom usporiadaní, odvodnení vozovky či umiestnení zastávok autobusovej dopravy. Rekonštrukcia rieši odstránenie nedostatkov v šírkovom usporiadaní štvorpruhovej komunikácie v nadväznosti na diaľnicu D1. Stavať by sa malo začať v novembri, ukončenie výstavby sa predpokladá v decembri budúceho roka.

PEM taktiež odporučila návrh na zriadenie organizácie Cyklotrónové centrum, ktoré by dočasne malo pôsobiť ako štátna akciová spoločnosť a do roku 2006 by malo byť sprivatizované. Najvyšší podiel bude mať ministerstvo hospodárstva, ktoré zároveň preberie zodpovednosť za centrum. Medzi ďalších podielnikov budú patriť rezorty školstva, obrany, zdravotníctva a Úrad pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo SR.

Porada ekonomických ministrov ďalej odporučila vláde schváliť návrh na zvýšenie obstarávacích nákladov na rekonštrukciu Národného domu v Martine, na ktorú poskytne financie U.S. Steel Košice. Rezort dopravy stiahol z programu rokovania návrh na navýšenie dotácií samosprávnym krajom na posledný štvrťrok pri zabezpečovaní výkonov vo verejnom záujme vo verejnej autobusovej doprave.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 621
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 548
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 642
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 667
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 979
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 143
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 934
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 685
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 527

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

DOMOV

Pavol Rusko s náramkom ďaleko nezájde

Je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

Neprehliadnite tiež

Výrobu Škody Superb z Česka podľa šéfa podnikovej rady presunú

Predseda podnikovej rady Škoda Auto Jaroslav Povšík tvrdí, že je to hotová vec.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.

Naši inšpektori možno preveria firmu, ktorej zadržali kamióny

V skladoch prístavu Zeebrugge zadržali v pondelok 112 kamiónov so slovenskými značkami.

Spolumajiteľa J&T Finance, ktorý chce kúpiť Markízu, vyšetrujú pre korupciu

Čínska CEFC China Energy sa od obvinení z korupcie či prania špinavých peňazí dištancuje.

Komisia potvrdila, že návrh rozpočtu je v súlade s európskymi pravidlami

Európska komisia analyzovala plány rozpočtu na rok 2018 všetkých členov eurozóny s výnimkou Grécka.