Vo východnej Európe chýbajú peniaze na železnicu

Düsseldorf/Bratislava 7. októbra (TASR) - Na súčasnom raste prepravy tovarov medzi starými a novými členmi EÚ západnou a východnou Európou majú železnice ...

Düsseldorf/Bratislava 7. októbra (TASR) - Na súčasnom raste prepravy tovarov medzi starými a novými členmi EÚ západnou a východnou Európou majú železnice len malý podiel. Nespĺňajú sa ani očakávania dodávateľov prepravnej železničnej techniky. Nemecký denník Handelsblatt uviedol, že je to preto, lebo na naliehavú modernizáciu železnice v krajinách východnej Európy chýba to najdôležitejšie - peniaze. Denník získal tieto informácie od Juraja Kleina v Bratislave, ktorý je generálnym zástupcom nemeckej dopravnej logistickej spoločnosti Stinnes, patriacej do koncernu Nemecká železnica.

Podľa štúdie, ktorú vypracovala podniková poradenská firma SCI Verkehr, do roku 2020 by železnice vo východnej Európe potrebovali investície v celkovej hodnote 235 miliárd EUR, čo je v prepočte takmer 9,4 bilióna SKK. Polovica z odhadovaných investícií by sa mala použiť na modernizáciu železničnej siete.

V štúdii sa na investície používa pojem "teoretický objem trhu". Pretože pre obnovu železnice v tejto časti Európy sa robí veľmi málo. Potvrdil to aj šéf nemeckého závodu Alstom v Salzgitteri Hans-Jürgen Jabs. Očakávalo sa, že trh za dva-tri roky ožije, ale "úplne sme sa prepočítali". Alstom Transport nezískal doteraz z východnej Európy nijaké objednávky, ktoré by stáli za zmienku.

Pokiaľ ide o prepravu nákladov zo Slovenska, slovenská železnica dosiahla dobrú dohodu s Volkswagenom v Bratislave a s púchovským výrobcom pneumatík pre úžitkové vozidlá. Dennú produkciu 5 500 pneumatík logistici nakladajú, triedia a vlastnými veľkoobjemovými prostriedkami dopravujú po koľajniciach do oboch skladov koncernu Continental v Hannoveri a Straubingu.

Po železnici sa rozvíja aj preprava tovarov v kontajneroch zo severonemeckých prístavov. Smeruje do Česka, na Slovensko, ale aj do južnej Európy.

Železnice na východe majú nielen zlú infraštruktúru, ale ešte stále pracujú nepružne. Majú drahé obrovské aparáty, ktoré nezvyšujú ich konkurencieschopnosť. Riešenie je zrejme len jedno: Najskôr treba východné železničné siete otvoriť konkurencii a potom rozvíjať obchod krok za krokom.

1 EUR = 39,999 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 988
  2. Od septembra opäť po starom 5 946
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 157
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 835
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 739
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 197
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 130
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen hľadá v Bratislave stovky ľudí, pripúšťa aj nábor cudzincov

V automobilovom závode by mohlo do konca roka pracovať takmer 14-tisíc ľudí.

Volkswagen vyrobil o tisíce áut menej. Aké sú škody po štrajku

Slovenské automobilové závody podľa analytika opäť prekonajú ročný výrobný rekord, napriek štrajku vo Volkswagene.

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

Babiš má prísť o eurofondy, znie z europarlamentu

Politici si musia vybrať, či budú sedieť vo vláde, alebo budú ich firmy čerpať eurofondy, tvrdí nemecká europoslankyňa.