Vo východnej Európe chýbajú peniaze na železnicu

Düsseldorf/Bratislava 7. októbra (TASR) - Na súčasnom raste prepravy tovarov medzi starými a novými členmi EÚ západnou a východnou Európou majú železnice ...

Düsseldorf/Bratislava 7. októbra (TASR) - Na súčasnom raste prepravy tovarov medzi starými a novými členmi EÚ západnou a východnou Európou majú železnice len malý podiel. Nespĺňajú sa ani očakávania dodávateľov prepravnej železničnej techniky. Nemecký denník Handelsblatt uviedol, že je to preto, lebo na naliehavú modernizáciu železnice v krajinách východnej Európy chýba to najdôležitejšie - peniaze. Denník získal tieto informácie od Juraja Kleina v Bratislave, ktorý je generálnym zástupcom nemeckej dopravnej logistickej spoločnosti Stinnes, patriacej do koncernu Nemecká železnica.

Podľa štúdie, ktorú vypracovala podniková poradenská firma SCI Verkehr, do roku 2020 by železnice vo východnej Európe potrebovali investície v celkovej hodnote 235 miliárd EUR, čo je v prepočte takmer 9,4 bilióna SKK. Polovica z odhadovaných investícií by sa mala použiť na modernizáciu železničnej siete.

V štúdii sa na investície používa pojem "teoretický objem trhu". Pretože pre obnovu železnice v tejto časti Európy sa robí veľmi málo. Potvrdil to aj šéf nemeckého závodu Alstom v Salzgitteri Hans-Jürgen Jabs. Očakávalo sa, že trh za dva-tri roky ožije, ale "úplne sme sa prepočítali". Alstom Transport nezískal doteraz z východnej Európy nijaké objednávky, ktoré by stáli za zmienku.

Pokiaľ ide o prepravu nákladov zo Slovenska, slovenská železnica dosiahla dobrú dohodu s Volkswagenom v Bratislave a s púchovským výrobcom pneumatík pre úžitkové vozidlá. Dennú produkciu 5 500 pneumatík logistici nakladajú, triedia a vlastnými veľkoobjemovými prostriedkami dopravujú po koľajniciach do oboch skladov koncernu Continental v Hannoveri a Straubingu.

Po železnici sa rozvíja aj preprava tovarov v kontajneroch zo severonemeckých prístavov. Smeruje do Česka, na Slovensko, ale aj do južnej Európy.

Železnice na východe majú nielen zlú infraštruktúru, ale ešte stále pracujú nepružne. Majú drahé obrovské aparáty, ktoré nezvyšujú ich konkurencieschopnosť. Riešenie je zrejme len jedno: Najskôr treba východné železničné siete otvoriť konkurencii a potom rozvíjať obchod krok za krokom.

1 EUR = 39,999 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 35 859
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 107
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 028
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 009
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 079
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 073
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 064
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 978
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 731
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 673

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Velez-Zuzulová: Išla som do niečoho, čo sa doteraz nikomu nepodarilo

Som športovkyňa, ktorá sa nikdy neuspokojí s tým, čo dosiahla, hovorí slovenská slalomárka.

KOMENTÁRE

Rok 1998: Keď Mečiar urobil Slovensku asi jedinú službu

Najviac pomohol tým, že odišiel.

KOMENTÁRE

Horcruxy na ústavnom súde

Prezident výberom Mamojku, Laššákovej a Duriša trafil jednu z lepších kombinácií.

Neprehliadnite tiež

Jedna banka v eurozóne nespĺňa kapitálové požiadavky Európskej centrálnej banky

ECB požiadala komerčné banky, aby si vytvorili kapitálové rezervy vo výške 10,6 percenta svojich rizikových aktív.

Slováci jedia menej mäsa a pijú menej mlieka ako pred 20 rokmi, ukázal prieskum

Kým zeleniny si Slováci doprajú o niečo viac ako v minulosti, spotreba hovädzieho a teľacieho mäsa prudko poklesla.

Piloti Ryanairu odložili štrajk a čakajú na výsledok rokovaní

Bezprecedentný celodenný štrajk pilotov Ryanairu sa mal uskutočniť v stredu v Írsku a Portugalsku, čo by spôsobilo prerušenie dopravy pred vianočnými sviatkami.

Podchod na Trnavskom mýte nebude ďalším nákupným centrom

Chodci v podchode náju základné tovary a služby a gastro zariadenia.

S bitcoinom začali obchodovať aj na americkej burze CME

Burza CME spustila obchodovanie s termínovanými kontraktmi na bitcoin.