Vo východnej Európe chýbajú peniaze na železnicu

Düsseldorf/Bratislava 7. októbra (TASR) - Na súčasnom raste prepravy tovarov medzi starými a novými členmi EÚ západnou a východnou Európou majú železnice ...

Düsseldorf/Bratislava 7. októbra (TASR) - Na súčasnom raste prepravy tovarov medzi starými a novými členmi EÚ západnou a východnou Európou majú železnice len malý podiel. Nespĺňajú sa ani očakávania dodávateľov prepravnej železničnej techniky. Nemecký denník Handelsblatt uviedol, že je to preto, lebo na naliehavú modernizáciu železnice v krajinách východnej Európy chýba to najdôležitejšie - peniaze. Denník získal tieto informácie od Juraja Kleina v Bratislave, ktorý je generálnym zástupcom nemeckej dopravnej logistickej spoločnosti Stinnes, patriacej do koncernu Nemecká železnica.

Podľa štúdie, ktorú vypracovala podniková poradenská firma SCI Verkehr, do roku 2020 by železnice vo východnej Európe potrebovali investície v celkovej hodnote 235 miliárd EUR, čo je v prepočte takmer 9,4 bilióna SKK. Polovica z odhadovaných investícií by sa mala použiť na modernizáciu železničnej siete.

V štúdii sa na investície používa pojem "teoretický objem trhu". Pretože pre obnovu železnice v tejto časti Európy sa robí veľmi málo. Potvrdil to aj šéf nemeckého závodu Alstom v Salzgitteri Hans-Jürgen Jabs. Očakávalo sa, že trh za dva-tri roky ožije, ale "úplne sme sa prepočítali". Alstom Transport nezískal doteraz z východnej Európy nijaké objednávky, ktoré by stáli za zmienku.

Pokiaľ ide o prepravu nákladov zo Slovenska, slovenská železnica dosiahla dobrú dohodu s Volkswagenom v Bratislave a s púchovským výrobcom pneumatík pre úžitkové vozidlá. Dennú produkciu 5 500 pneumatík logistici nakladajú, triedia a vlastnými veľkoobjemovými prostriedkami dopravujú po koľajniciach do oboch skladov koncernu Continental v Hannoveri a Straubingu.

Po železnici sa rozvíja aj preprava tovarov v kontajneroch zo severonemeckých prístavov. Smeruje do Česka, na Slovensko, ale aj do južnej Európy.

Železnice na východe majú nielen zlú infraštruktúru, ale ešte stále pracujú nepružne. Majú drahé obrovské aparáty, ktoré nezvyšujú ich konkurencieschopnosť. Riešenie je zrejme len jedno: Najskôr treba východné železničné siete otvoriť konkurencii a potom rozvíjať obchod krok za krokom.

1 EUR = 39,999 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 583
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 136
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 452
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 915
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 612
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 559
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 335
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 313
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 105

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi problém

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo o vás píšu úverové registre a kedy je to zlé? (prehľad)

Banky aj nebankovky si pred odklepnutím úveru preverujú človeka v rôznych registroch.

Opäť sa začína hovoriť o potiahnutí Transsibírskej magistrály až do Viedne

Na predĺženie širokorozchodnej trate z Košíc do viedenského regiónu je najvhodnejší čas, myslí si spolkový minister pre infraštruktúru.

Švajčiarsko zakázalo nové registrácie áut Porsche Cayenne s naftovým motorom

Autá, ktoré už registrované sú, môžu po švajčiarskych cestách naďalej jazdiť.

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.