V ZÁKONE O ENERGETIKE MINISTERSTVO HOSPODÁRSTVA IMPLEMENTOVALO DOTERAZ 32 POZMEŇUJÚCICH NÁVRHOV

Odborná verejnosť stále diskutuje o energetických zákonoch

BRATISLAVA 5. októbra (SITA) - Odborná verejnosť ma stále výhrady voči balíku energetických zákonov, ktoré prešli prvým čítaním v NR SR. Ako ďalej uviedla na mimoriadnom stretnutí Komisie pre energetiku ...

BRATISLAVA 5. októbra (SITA) - Odborná verejnosť ma stále výhrady voči balíku energetických zákonov, ktoré prešli prvým čítaním v NR SR. Ako ďalej uviedla na mimoriadnom stretnutí Komisie pre energetiku pri Výbore pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie štátna tajomníčka ministerstva hospodárstva SR Eva Šimková, ministerstvo implementovalo v zákone o energetike doteraz 32 pozmeňujúcich návrhov.

"Pozmeňovacie návrhy v energetickom zákone sa týkali hlavne spresnenia pojmov v oblasti plynárenstva," uviedla Šimková. Ďalší okruh pozmeňovacích návrhov sa týkal spresnenia vzťahu nákupu elektrickej energie k domácnostiam. Zmenili sa aj podmienky výberového konania na energetické zariadenia, kde ministerstvo môže uložiť prevádzkovateľovi elektroenergetického zariadenia povinnosť zaviesť technológie, ktoré zabezpečia zvýšenie energetickej efektívnosti sústavy a zníženie spotreby elektriny. "Ďalej môže ministerstvo uložiť prevádzkovateľovi vykonať opatrenia na prípravu výstavby nových elektroenergetických zariadení," uviedla Šimková.

Pri novele zákona o regulácií sieťových odvetví má najväčšie výhrady Klub 500, ktorý združuje slovenských vlastníkov podnikov nad 500 zamestnancov. Podľa výkonného riaditeľa Klubu 500 Tibora Gregora, novela neumožňuje odvolať člena regulačnej rady. "Navrhujeme preto, aby sa do novely implementoval paragraf, ktorý by umožňoval odvolať Regulačnú radu v prípade, ak NR SR neschváli dvakrát predkladaný regulačný rámec. Šimková túto alternatívu neakceptovala. "Ja si myslím, že NR SR bude mať dobrý prehľad nad činnosťou Regulačnej rady a v novele je dostatok možností ako ju odvolať," povedala Šimková. Štátna tajomníčka odmietla aj ďalšie rozsiahle zmeny v novele, ktoré navrhuje Klub 500. "Pozmeňujúce návrhy Klubu 500 by radikálne zmenili právomoci Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). ÚRSO musí byť nezávislé od orgánov, ktoré reguluje," dodala Šimková.

Najväčšie výhrady k zákonu o tepelnej energetike má Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska a Asociácia užívateľov bytov. Asociácie nesúhlasia hlavne s povinným inštalovaním určených meradiel spotreby úžitkovej vody, ako aj pomerových rozdeľovačov tepla. "Pri súčasnom stave nezateplených budov a dožívajúcich rozvodov tepla je takéto nariadenie absurdné. Spotrebitelia v súčasnosti nakupujú elektrickú energiu, plyn a iné tovary, ale žiaden z predajcov ich nenúti povinne investovať do merania spotreby," uviedla Božena Stašenková z Asociácie spotrebiteľských subjektov Slovenska. Šimková nemala výhrady proti tejto námietke, ale vyzvala asociácie aby navrhli inú alternatívu.

Predseda Výboru pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie Ján Rusnák vyzval na záver členov Komisie pre energetiku, aby nelobovali u poslancov NR SR za pozmeňovacie návrhy v energetických zákonoch. "Všetci ste mali možnosť sa vyjadriť na tomto výbore a nebolo by preto korektné lobovať u poslancov," konštatoval Rusnák.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Od septembra opäť po starom
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 219
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 299
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 877
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 791
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 456
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 253
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 170
  10. Leto nekončí! 846

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.