Nemecko chce postihovať manažérov za falšovanie výsledkov

Berlín 28. septembra (TASR) - Akcionári v Nemecku budú môcť v budúcnosti žiadať od jednotlivých manažérov akciových spoločností náhradu škody za publikovanie ...

Berlín 28. septembra (TASR) - Akcionári v Nemecku budú môcť v budúcnosti žiadať od jednotlivých manažérov akciových spoločností náhradu škody za publikovanie falošných hospodárskych výsledkov, ktoré ich uviedli do omylu.

Túto možnosť obsahuje návrh zákona, ktorý pripravuje nemecká spolková vláda. Už v novembri by ho mala predložiť do parlamentu na prerokovanie a schválenie. Špičkových manažérov firiem a členov ich správnych rád môžu stáť nekorektné údaje alebo zamlčanie dôležitých údajov, ktoré akcionári potrebujú pre svoje rozhodovanie, až dva ročne platy. Podľa návrhu zákona dôkazové bremeno, že všetko bolo v poriadku, bude spočívať na manažéroch.

Návrh zákona, ktorým sa zaoberá nemecká vláda, je súčasťou 10-bodového plánu na zvýšenie ochrany akcionárov. Plán schválila vláda Gerharda Schrödera vo februári tohto roka.

Za zverejňované údaje firiem však už onedlho budú v Nemecku zodpovedať aj audítorské firmy a hospodárski poradcovia. Ak budú spolutvorcami falošného burzového projektu firmy, môžu dostať pokutu až do 4 miliónov EUR, čo je vyše 160 miliónov SKK.

Informoval nemecký denník Handelsblatt.

(1 EUR = 40,016 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 043
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 184
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 782
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 195
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 828
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 724
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 346
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 165
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 067
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 064

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia tvrdia, že podobne kroky neplánujú.

Neprehliadnite tiež

Brannobezpečnostný výbor neodobril rozpočet rezortu vnútra

Posledné slovo k rozpočtu bude mať najbližšie plénum Národnej rady Slovenskej republiky.

Online nakupovanie v EÚ sa zjednoduší, prijali dohodu o geoblokácii

Firmy už nebudú môcť brániť zákazníkom pri nakupovaní len preto, že majú bydlisko v inom členskom štáte Únie.

Dolárových milionárov pribúda, najbohatším regiónom zostáva Severná Amerika

Desatina najbohatších ľudí na svete vlastní takmer 88 percent celkového svetového bohatstva.

Šéf odborov Volkswagenu: Strach o miesta v Škode je zbytočný

V českých médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka.