Mať súkromnú poštovú známku už nie je nesplniteľným želaním

Banská Bystrica 23. septembra (TASR) - Možnosť vyrobiť si vlastnú filatelistickú raritu využilo v tomto roku 2 685 zákazníkov Slovenskej pošty (SP), š.

p., Banská Bystrica. Pomohla im pri tom Poštová filatelistická služba (POFIS) prostredníctvom známky s personalizovaným kupónom (ZPK).

Kým firmy sa sústredili najmä na prezentáciu svojej značky, prípadne fotografií vrcholových manažérov, občania dávali prednosť svadobným portrétom, obrázkom novorodencov či oslávencov okrúhlych životných jubileí. "Niektorí majitelia psíkov a mačiek si dali zhotoviť známky dokonca s vyobrazeniami svojich miláčikov," informovala TASR referentka POFIS Veronika Kopečná.

Príležitosť umiestniť miniatúrnu reprodukciu fotografie alebo kresby na známku poskytuje POFIS od roku 2001. Nápad pochádza z praxe maďarskej poštovej správy. ZPK nemá len pamätnú, respektíve reprezentačnú funkciu. Súčasne slúži ako poštová cenina, ktorou je možné uhrádzať poštovné za dopravu zásielky.

Súkromné známky majú podobu miniatúrneho tlačového listu s 8 alebo 12 známkami s príslušným počtom kupónov. Na známkových obrazoch sú motívy holubice, ruží a tulipánov, kupón je stvárnený podľa želania záujemcu o ZPK. "Vo výbere motívu na známkach prevládajú tulipány pred ružami a holubicami," uviedla o zákazníckom vkuse Kopečná. "Kým záujemcov o súkromné známky uspokojí POFIS bez výnimky, filatelisti bývajú sklamaní," doplnila. "Žiadajú totiž čisté tlačové listy bez potlače na kupónoch, v čom im nemôžeme vyhovieť, lebo to nepripúšťajú stanovené pravidlá."

Avšak ani filatelisti nie sú ukrátení. Ako potvrdil bratislavský vydavateľ časopisu Zberateľ Anton Kulhánek, všetci predplatitelia novinkovej služby slovenských poštových známok dostávajú ZPK vydané k filatelistickým výstavám. Naposledy to bolo k výstave známok s olympijskou tematikou Slovolympfila. Keďže ide o oficiálne vydania, ZPK majú miesto v katalógu slovenských poštových známok, avšak bez určenia katalógovej ceny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 502
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 149
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 753
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 637
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 907
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 162
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 145
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 140
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 987
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 928

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.