LONDÝN/AMSTERDAM 20. septembra (SITA, Reuters) - Britsko-holandský výrobca potravín a spotrebného tovaru Unilever šokoval investorov, keď znížil odhad celoročného nárastu zisku pod úroveň 5 % kvôli tvrdým tlakom konkurencie a zlému počasiu. Spoločnosť Unilever, majiteľ známych značiek ako Knorr, Hellman's alebo Dove, pôvodne predpokladal nárast jadrového zisku za rok 2004 na úrovni 10 %.
Finančný riaditeľ Rudi Markham tento krok vysvetlil výrazne nižším predajom zmrzliny a instantných čajov Lipton kvôli zlému počasiu v severnej Európe a silnejšej konkurencii na poli pracích práškov, mydiel a šampónov v Európe a Ázii. "Teraz očakávame za celý rok 2004 nízky jednociferný nárast zisku na akciu," uviedol Markham. Unilever tiež varoval, že predaj 400 popredných značiek, ktoré tvoria viac ako 95 % tržieb skupiny, v treťom kvartáli klesne.