Bratislava 19. septembra (TASR) - Konštrukcia hlavného mostného objektu Mosta Košická s dĺžkou 231 metrov v tvare oblúka s výškou 36 metrov už na súlodí preplávala za polovicu 300 metrov širokého koryta Dunaja v mieste premostenia. Cieľovou stanicou plavby tohto nákladu je pilier v toku koryta vzdialenom 40 metrov od pravého brehu.
Ako ďalej popísal aktuálnu situáciu otáčania mosta nad Dunaj Alexander Menyhart zo spoločnosti Doprastav, hydrologické podmienky na hornom toku Dunaja v súčasnosti zaručujú iba minimálny tlak vody a stav hladiny je oproti očakávaniu nízky. Aj preto sa elektrické vratky ako brzda využívajú iba na 20 až 25 % a konštrukcia mosta so súlodím pláva predovšetkým vďaka sile ťažných lán riadených z petržalského brehu rieky.
Po šiestich hodinách od začiatku otáčania hlavného mostného poľa nad Dunaj všetky montážne konštrukcie, kalotové zariadenie a štvrťkruhová dráha, sú plne funkčné a unikátna technická operácia sa realizuje spoľahlivo, podotkol Menyhart.
Dunaj mapujú na člne aj pracovníci Štátnej plavebnej správy (ŠPS) a podľa ich aktuálnych hlásení práce po toku doteraz uspokojivo napredujú. Doplávanie, respektíve pristavenie konštrukcie k pilieru v koryte postupuje s občasným pozastavením nákladu. Podľa harmonogramu prác bude záverečnou fázou uloženie mosta na pilier. Vyhláška ŠPS uzáveru Dunaja pre lode schválila a všetky operácie s naplavovaním konštrukcie by sa mali ukončiť do 19. hodiny 21. septembra.