ANI JEDNA STRANA VLÁDNEJ KOALÍCIE VŠAK PODĽA DZURINDU NESPOCHYBNILA CIEĽ DOSIAHNUŤ V BUDÚCOM ROKU DEFICIT VEREJNÝCH FINANCIÍ NA ÚROVNI 3,4 % HRUBÉHO DOMÁCEHO PRODUKTU

ANO, SMK a KDH chcú z rozpočtu ďalších 10 miliárd

ČASTÁ-PAPIERNIČKA 14. septembra (SITA) - Koaličná rada sa na pondelkovom stretnutí nedohodla na požiadavkách jednotlivých strán na budúcoročný štátny rozpočet (ŠR). Ako po takmer päťhodinovom rokovaní ...

ČASTÁ-PAPIERNIČKA 14. septembra (SITA) - Koaličná rada sa na pondelkovom stretnutí nedohodla na požiadavkách jednotlivých strán na budúcoročný štátny rozpočet (ŠR). Ako po takmer päťhodinovom rokovaní informoval predseda SDKÚ Mikuláš Dzurinda, tri strany vládnej koalície - ANO, SMK a KDH požiadali o zvýšenie výdavkov v jednotlivých rozpočtových kapitolách o 10 mld. Sk nad rámec vyčlenených prostriedkov. Ani jedna strana vládnej koalície však podľa neho nespochybnila cieľ dosiahnuť v budúcom roku deficit verejných financií na úrovni 3,4 % hrubého domáceho produktu (HDP). Po zarátaní nákladov dôchodkovej reformy by mal schodok verejnej správy v roku 2005 dosiahnuť 3,8 % HDP.

Ako po rokovaní uviedol predseda poslaneckého klubu ANO Ľubomír Lintner, jeho strana stanovila ako svoju prioritu zdravotníctvo, kde žiadala zvýšiť výdavky o 2 mld. Sk. Podľa Lintnera však minister financií Ivan Mikloš túto požiadavku odmietol.

KDH podľa svojho predsedu Pavla Hrušovského pre svoje rezorty požadovalo zvýšenie zdrojov približne o 4,5 mld. Sk. "Okrem rezortov to bola aj požiadavka zvýšiť dávky pre rodiny," konštatoval. Kresťanskí demokrati otvorili diskusiu aj o zmenách v oblasti rozpočtového provizória. Ešte pred rokovaním koaličnej rady Hrušovský uviedol, že ak sa v návrhu ŠR neuskutočnia zásadné zmeny, KDH ho nepodporí.

Predseda SMK Béla Bugár po rokovaní uviedol, že žiadal priame platby pôdohospodárom v objeme minimálne na tohtoročnej úrovni 52,5 % priemeru starých členov Európskej únie. Na tejto požiadavke SMK podľa Bugára bude trvať. SMK tiež chce viac peňazí pre rezort životného prostredia, a to na protipovodňové projekty v objeme 700 mil. Sk, ako aj účelovo viazané prostriedky na diaľnice. Bugár zároveň vyjadril presvedčenie, že koaličné strany sa na podobe budúcoročného rozpočtu budú vedieť

Koaliční partneri podľa Dzurindu ako riešenie svojich nárokov navrhovali zvýšenie celkových príjmov ŠR, ktoré sú rozpočtované konzervatívne. Ako druhú alternatívu navrhli znížiť príjmy rezortu dopravy vyčlenené na diaľnice. Okrem toho by sa podľa nich mohli získať zdroje aj reštrukturalizáciou nákladov na dlhovú službu. V návrhu rozpočtu totiž ešte nie sú presne kvantifikované príjmy z privatizácie Slovenských elektrární a doprivatizácie Západoslovenskej energetiky, ktoré by sa mali použiť na zníženie dlhu štátu, a tým na zníženie dlhovej služby. Úspora na úrokoch by mala podľa ministra financií Mikloša prevýšiť predpokladané príjmy z dividend.

Do utorka budúceho týždňa, keď sa majú koaliční partneri opäť stretnúť v centrále ANO, by mal šéf rezortu financií prehodnotiť reálnosť návrhov a ich politické dôsledky. Akceptovanie všetkých požiadaviek politických strán však podľa jeho slov nie je možné bez zvýšenia stanoveného cieľa pre schodok verejných financií. Rezorty SDKÚ podľa Dzurindu nežiadajú navýšenie prostriedkov napriek ich nedostatku.


Agentúra SITA vydala k správe v pondelok večer zvukové správy.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 528
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 296
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 367
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 362
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 033
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 403
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 980
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 234
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 084
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 779

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Petrohradu do Pekingu. Podpredsedníčka úradu zo Smeru spoznáva svet za štátne

Vitteková išla na kontrolnú cestu do Číny, hoci nie je inšpektorka.

KOMENTÁRE

Republika po slovensky sa menuje „súvec“

Neplatí, že naša spoločnosť je neprístupná k zmenám.

Neprehliadnite tiež

Otcovia dostanú po narodení dieťaťa platené voľno. Koľko bude trvať?

Voľno pre otcov sa snaží presadiť Európska komisia, už o ňom hovorí aj premiér Fico.

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop