Csáky kritizuje Prokopoviča za menej peňazí na južný ťah rýchlostných ciest

Bratislava 7. septembra (TASR) - Podpredseda vlády SR Pál Csáky kritizuje ministra dopravy Pavla Prokopoviča za to, že neplní vlaňajšie vládne uznesenie ...

Bratislava 7. septembra (TASR) - Podpredseda vlády SR Pál Csáky kritizuje ministra dopravy Pavla Prokopoviča za to, že neplní vlaňajšie vládne uznesenie o potrebe presúvania 40-% podielu z celkových zdrojov krajiny pre diaľnice a cesty na projekty budovania južného ťahu rýchlostných ciest.

Hovorca rezortu dopravy Tomáš Šarluška pritom pre TASR potvrdil, že na severný diaľničný ťah D1 zo západu krajiny do Košíc išlo doteraz vyše 66 % preinvestovaných zdrojov, avšak nižší, len 33,6-% podiel pre južný ťah cez Zvolen nie je vyvolaný neochotou ich rezortu, ale vonkajšími problémami s prípravou stavebných úsekov. Podľa Šarlušku ich ministerstvo nemá problém s uvoľnením zodpovedajúcich finančných zdrojov aj pre južný ťah, ale po problémoch s vykupovaním pozemkov pre žilinský závod automobilky Hyundai/Kia sa nespokojnosť vlastníkov pôdy s ponúkanými znaleckými cenami objavuje aj pod plánovanými diaľnicami a cestami po celom Slovensku.

"My budujeme plánované úseky priebežne tam, kde to je možné. Hromadia sa nám ale prípady s rizikom vyvlastňovania. Finálne rozdelenie peňazí medzi severným a južným ťahom v pomere 60 ku 40 % ale v ďalších fázach dodržíme," uisťuje Šarluška. Severná D1 ako aj južné rýchlostné cesty R1 a R2 so spojnicou pri Zvolene majú pritom západ a východ krajiny prepojiť do roku 2010.

Csáky od Prokopoviča požaduje vysvetlenie rozdielneho čerpania zdrojov ako hovorí vládne uznesenie, ešte do uzavretia rokovaní o budúcoročnom štátnom rozpočte. Csáky žiada aj predloženie harmonogramu vybudovania diaľnice z Košíc na maďarskú hranicu s plánovaným prepojením na Miškolc.

Pri tomto úseku s Maďarskom ale Šarluška upozorňuje, že tam opäť nastáva iný problém ako finančné možnosti rezortu dopravy. Plánovanej trase, ktorá má už všetky potrebné povolenia, totiž stoja v ceste plány obce Kechnec na rozvoj tamojšieho priemyselného parku.

"Ak by sme chceli obísť Kechnec, nemôžme už využiť ani plánované napojenie na maďarskú sieť pri hraničnom priechode Milhosť. Musel by to už byť úplne iný priechod, a to by narušilo aj plánované trasy južného suseda. S tým nemusia oni súhlasiť. Vybavovanie všetkých nových povolení by tiež oneskorilo dokončenie tohto úseku najmenej o dva roky," hovorí Šarluška s tým, že ak to inak nepôjde, možno práve pri novej dohode s Maďarskom by mohla pomôcť aj strana SMK so svojimi kontaktmi na tamojších politikov.

V roku 2003 Slovensko na budovanie diaľničnej a cestnej siete vynaložilo celkovo 7,1 miliardy Sk a v tomto roku to bolo doteraz 5 miliárd Sk. Celoročný plán na tento rok pritom hovorí až o celkovo 10 miliardách Sk. V ďalších rokoch majú pri severnej D1 pomôcť aj zdroje súkromných investorov a na južný ťah rýchlostných ciest R1 a R2 majú ísť zasa prostriedky hlavne z fondov Európskej únie. Podľa Šarlušku sa napriek kritike SMK intenzívne pracuje aj na juhu krajiny a okrem hlavných ťahov R1 a R2 majú byť už tento rok vydané územné rozhodnutia aj na prvé úseky rýchlostnej cesty R7 z Dunajskej Stredy do Lučenca cez Nové Zámky.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 685
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 816
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 702
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 302
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 830
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 507
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 492
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 173
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 959
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 466

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop