BRATISLAVA 3. septembra (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR(MDPT) súhlasilo so začatím výstavby cesty I/51 v úseku Nitrianska ulica v Trnave a mosta na ceste I/64 v Komárne v tomto roku. Vyplýva to z programu Cestná infraštruktúra pre rok 2004, ktorý predložilo MDPT do medzirezortného pripomienkového konania a musí ho ešte schváliť vláda. Uvedené stavby reflektujú požiadavky nielen cestného hospodárstva, ale aj miestnej samosprávy. Celkové náklady na obe stavby predpokladá ministerstvo vo výške viac ako 270 mil. Sk.
Cesta I/51 v úseku Nitrianskej ulice v Trnave, ako najdôležitejší dopravný vstup do mesta, má v súčasnosti nedostatky v šírkovom usporiadaní, odvodnení vozovky či umiestnení zastávok autobusovej dopravy. Uvedená stavba rieši rekonštrukciu cesty I/51 v šírkovom usporiadaní štvorpruhovej komunikácie v nadväznosti na diaľnicu D1. Súčasťou stavby je aj rekonštrukcia existujúcich úrovňových križovatiek a výstavba okružnej križovatky. Predpokladaný termín vydania stavebného povolenia je koniec septembra tohto roka.
Spomínaná rekonštrukcia, ktorej náklady sú vyčíslené na 165,1 mil. Sk, by sa mala začať v novembri 2004. Jej ukončenie sa predpokladá v decembri budúceho roka. Uvedené náklady, vychádzajúce z projektovej dokumentácie z decembra 2000, boli aktualizované indexmi cien stavebných materiálov a výrobkov pre roky 2001 až 2004 a úpravou DPH z 10 % na 19 %. Pre agentúru SITA to konkretizoval hovorca Slovenskej správy ciest Juraj Fürst. Rekonštrukcia bude financovaná zo štátneho rozpočtu. V súčasnosti ešte nie je ukončené majetkovoprávne vysporiadanie, ani nebola vypísaná verená súťaž na zhotoviteľa.
Rekonštrukcia mosta na ceste I/64, ktorý premosťuje rieku Dunaj v Komárne by sa mala začať v septembri 2004 a ukončiť v marci 2006. Cieľom rekonštrukcie je zabezpečiť celkovú ochranu oceľovej konštrukcie proti korózii, stabilizovať koryto toku, zrekonštruovať verejné osvetlenie na moste, plavebné signalizácie a ich elektrické rozvody. Zároveň sa zvýši možná zaťažiteľnosť mosta zo súčasných 20 ton na 40 ton a rozšíri sa vozovka na 5,8 m.
Keďže ide o hraničný most, náklady stavby vyčíslené projektantom v objeme približne 5 mil. eur, budú rozdelené medzi maďarskú a slovenskú stranu podľa osobitnej dohody. Podiel slovenskej strany sa predbežne predpokladá vo výške 106,3 mil. Sk. Obe strany spoločne spracovávajú podklady pre verejnú súťaž na zhotoviteľa, termín súťaže však ešte nie je známy.