SR je naďalej v hre o novú automobilku Magna Steyr

Frankfurt nad Mohanom 2.septembra (TASR) - Slovensko zostáva naďalej jedným z kandidátov pre nový stredoeurópsky závod rakúskej automobilky Magna Steyr ...

Frankfurt nad Mohanom 2.septembra (TASR) - Slovensko zostáva naďalej jedným z kandidátov pre nový stredoeurópsky závod rakúskej automobilky Magna Steyr s ročnou produkciou 150 000 vozidiel.

V rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung to potvrdil šéf firmy Manfred Remmel s tým, že okrem Slovenska sú v hre o túto investíciu stále aj Maďarsko, Česká republika a Rumunsko. Ak by firma zakotvila naozaj na Slovensku, tak po započítaní produkcie iných tuzemských automobiliek by sa v krajine v najbližších rokoch vyrábal už zhruba jeden milión áut ročne.

Magna Steyr, ktorá bola doteraz dodávateľom komponentov do vozidiel pre BMW, Mercedes, Chrysler a Saab, chce v budúcich rokoch vyrábať celé automobily nielen vo východnej Európe, ale aj v Severnej Amerike a tretím ťažiskom jej podnikateľských aktív sa má stať aj Čína. Magna Steyr chce však dodávať komponenty aj do masovo vyrábaných vozidiel francúzskych, japonských a kórejských firiem.

Práve v súvislosti so stredoeurópskym závodom pritom Remmel upozorňuje na záujem o spoluprácu s tými automobilkami, ktoré sa pre SR rozhodli už dávnejšie. Remmel má totiž v zornom poli také firmy ako francúzsky Renault, ale i Peugeot-Citro‰n, ktorý stavia svoj závod pri Trnave. Zaujímaví sú podľa neho ale aj japonskí producenti a kórejské firmy Hyundai a Kia, ktoré sa zasa chystajú na výstavbu závodu pri Žiline. Pre rozhodnutie o výstavbe nebude podľa Remmela dôležitý len podiel spoluúčasti, ale aj zákazníci s požiadavkami na veľký objem dodávok.

Nemecký denník informuje, že spoločnosť bude budovať nové kapacity na zelených lúkach mimo Rakúska, lebo tam "narazila na prírodné hranice možností svojho ďalšieho rozvoja". Vo východnej Európe, Severnej Amerike a Číne sa bude aplikovať ten istý model, ktorý firma využíva v rakúskom Grazi. Predpokladom pre realizáciu investície v spomínaných regiónoch je, že sa za asi 400 miliónov USD, čo je v prepočte vyše 13,3 miliardy Sk, musí dosiahnuť kapacita najmenej 150 000 áut. Nový závod bude musieť mať objednávky najmenej na dve generácie modelov a tie musia byť najmenej od dvoch automobiliek.

Záujem o SR zo strany tejto spoločnosti, ktorá sa zaoberá finálnym skladaním áut pre iné svetové značky, už začiatkom tohto leta potvrdila aj slovenská investičná agentúra SARIO. Jej hovorca Ondrej Žember však odmieta poskytnúť bližšie informácie o vytypovaných lokalitách a zatiaľ nespresnil ani termín konečného rozhodnutia rakúskej firmy, v ktorej krajine napokon zakotví.

Slovensko už dávnejšie pritiahlo na svoje územie nemecký Volkswagen, ktorý pri Bratislave ročne vyrába už takmer 300 000 áut. V roku 2006 sa k tomu pripojí zhruba rovnako veľkými produkciami automobilov aj trnavský závod francúzskeho PSA Peugeot-Citro‰n a žilinský závod juhokórejského Hyundai/Kia. Prípadným získaním Magna Steyr by tak už ročná výroba osobných áut na Slovensku v najbližších rokoch prekročila hranicu jedného milióna kusov.

Magna Steyr je aktuálne jediným zverejneným automobilovým investorom, ktorý by mohol doplniť tento slovenský trojlístok. Už dávnejšie sa síce hovorilo o údajnom záujme automobiliek Mazda a Honda o nový závod v strednej Európe, ale tie to neskôr jasne dementovali a aktuálne boli pozastavené aj stredoeurópske investičné zámery britského Roveru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 677
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 11 371
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 547
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 957
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 267
  6. Kam do tepla v januári? 2 182
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 907
  8. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 563
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 1 372
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 262

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Stretol som desiatky posadnutých, tvrdí exorcista

Exorcista problémy nevyrieši, vraví psychiater.

KULTÚRA

O smrti speváčky The Cranberries špekulujú

Záhadným spôsobom zrušila aj koncert v Bratislave.

ŠPORT

Mal Sagan bojovať o víťazstvo? Dilemu Bory rozhodla smola kolegu

Na úvod Tour Down Under skončil tretí.

SVET

Žantovský: Zeman nič nedokázal a nič po ňom neostane

Aj keby bol Babiš niečo medzi Ježišom a Havlom, ohrozuje demokraciu, hovorí.

Neprehliadnite tiež

Ezdravie komplikuje prácu, lekári majú údajne menej času na pacientov

Lekári pred ostrým spustením elektronizácie varovali, označovali to za krok do neznáma.

Bitcoin nečakane padol, jeho cena klesla pod 12-tisíc dolárov

Bitcoin bol najsilnejší v polovici decembra, odvtedy však oslabil o takmer 40 percent.

Robotníkom sa darí lepšie ako učiteľom, trh práce ťahá priemysel

Absolventi pedagogiky, filozofie, estetiky či sociálnej práce nezvyknú podľa personálnej agentúry zarobiť ani priemernú mzdu.

Slováci mali na výplatnej páske viac peňazí, zárobky mierne rástli vo všetkých krajoch

Najpomalšie rástli zárobky v Bratislave a okolí, čo je logické, keďže v tomto kraji sú platy v porovnaní so zostatkom Slovenska výrazne vyššie.