SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

SR je naďalej v hre o novú automobilku Magna Steyr

Frankfurt nad Mohanom 2.septembra (TASR) - Slovensko zostáva naďalej jedným z kandidátov pre nový stredoeurópsky závod rakúskej automobilky Magna Steyr ...

Frankfurt nad Mohanom 2.septembra (TASR) - Slovensko zostáva naďalej jedným z kandidátov pre nový stredoeurópsky závod rakúskej automobilky Magna Steyr s ročnou produkciou 150 000 vozidiel.

V rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung to potvrdil šéf firmy Manfred Remmel s tým, že okrem Slovenska sú v hre o túto investíciu stále aj Maďarsko, Česká republika a Rumunsko. Ak by firma zakotvila naozaj na Slovensku, tak po započítaní produkcie iných tuzemských automobiliek by sa v krajine v najbližších rokoch vyrábal už zhruba jeden milión áut ročne.

Skryť Vypnúť reklamu

Magna Steyr, ktorá bola doteraz dodávateľom komponentov do vozidiel pre BMW, Mercedes, Chrysler a Saab, chce v budúcich rokoch vyrábať celé automobily nielen vo východnej Európe, ale aj v Severnej Amerike a tretím ťažiskom jej podnikateľských aktív sa má stať aj Čína. Magna Steyr chce však dodávať komponenty aj do masovo vyrábaných vozidiel francúzskych, japonských a kórejských firiem.

Práve v súvislosti so stredoeurópskym závodom pritom Remmel upozorňuje na záujem o spoluprácu s tými automobilkami, ktoré sa pre SR rozhodli už dávnejšie. Remmel má totiž v zornom poli také firmy ako francúzsky Renault, ale i Peugeot-Citro‰n, ktorý stavia svoj závod pri Trnave. Zaujímaví sú podľa neho ale aj japonskí producenti a kórejské firmy Hyundai a Kia, ktoré sa zasa chystajú na výstavbu závodu pri Žiline. Pre rozhodnutie o výstavbe nebude podľa Remmela dôležitý len podiel spoluúčasti, ale aj zákazníci s požiadavkami na veľký objem dodávok.

Skryť Vypnúť reklamu

Nemecký denník informuje, že spoločnosť bude budovať nové kapacity na zelených lúkach mimo Rakúska, lebo tam "narazila na prírodné hranice možností svojho ďalšieho rozvoja". Vo východnej Európe, Severnej Amerike a Číne sa bude aplikovať ten istý model, ktorý firma využíva v rakúskom Grazi. Predpokladom pre realizáciu investície v spomínaných regiónoch je, že sa za asi 400 miliónov USD, čo je v prepočte vyše 13,3 miliardy Sk, musí dosiahnuť kapacita najmenej 150 000 áut. Nový závod bude musieť mať objednávky najmenej na dve generácie modelov a tie musia byť najmenej od dvoch automobiliek.

Záujem o SR zo strany tejto spoločnosti, ktorá sa zaoberá finálnym skladaním áut pre iné svetové značky, už začiatkom tohto leta potvrdila aj slovenská investičná agentúra SARIO. Jej hovorca Ondrej Žember však odmieta poskytnúť bližšie informácie o vytypovaných lokalitách a zatiaľ nespresnil ani termín konečného rozhodnutia rakúskej firmy, v ktorej krajine napokon zakotví.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovensko už dávnejšie pritiahlo na svoje územie nemecký Volkswagen, ktorý pri Bratislave ročne vyrába už takmer 300 000 áut. V roku 2006 sa k tomu pripojí zhruba rovnako veľkými produkciami automobilov aj trnavský závod francúzskeho PSA Peugeot-Citro‰n a žilinský závod juhokórejského Hyundai/Kia. Prípadným získaním Magna Steyr by tak už ročná výroba osobných áut na Slovensku v najbližších rokoch prekročila hranicu jedného milióna kusov.

Magna Steyr je aktuálne jediným zverejneným automobilovým investorom, ktorý by mohol doplniť tento slovenský trojlístok. Už dávnejšie sa síce hovorilo o údajnom záujme automobiliek Mazda a Honda o nový závod v strednej Európe, ale tie to neskôr jasne dementovali a aktuálne boli pozastavené aj stredoeurópske investičné zámery britského Roveru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 682
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 157
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 848
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 673
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 606
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 685
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 584
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 991
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 646
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 129
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Dorsey odchádza z čela Twitteru.


a 3 ďalší 7 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 353
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 868
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 6 315
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 972
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 955
  6. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 4 480
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 385
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 064
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu