SR je naďalej v hre o novú automobilku Magna Steyr

Frankfurt nad Mohanom 2.septembra (TASR) - Slovensko zostáva naďalej jedným z kandidátov pre nový stredoeurópsky závod rakúskej automobilky Magna Steyr ...

Frankfurt nad Mohanom 2.septembra (TASR) - Slovensko zostáva naďalej jedným z kandidátov pre nový stredoeurópsky závod rakúskej automobilky Magna Steyr s ročnou produkciou 150 000 vozidiel.

V rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Süddeutsche Zeitung to potvrdil šéf firmy Manfred Remmel s tým, že okrem Slovenska sú v hre o túto investíciu stále aj Maďarsko, Česká republika a Rumunsko. Ak by firma zakotvila naozaj na Slovensku, tak po započítaní produkcie iných tuzemských automobiliek by sa v krajine v najbližších rokoch vyrábal už zhruba jeden milión áut ročne.

Magna Steyr, ktorá bola doteraz dodávateľom komponentov do vozidiel pre BMW, Mercedes, Chrysler a Saab, chce v budúcich rokoch vyrábať celé automobily nielen vo východnej Európe, ale aj v Severnej Amerike a tretím ťažiskom jej podnikateľských aktív sa má stať aj Čína. Magna Steyr chce však dodávať komponenty aj do masovo vyrábaných vozidiel francúzskych, japonských a kórejských firiem.

Práve v súvislosti so stredoeurópskym závodom pritom Remmel upozorňuje na záujem o spoluprácu s tými automobilkami, ktoré sa pre SR rozhodli už dávnejšie. Remmel má totiž v zornom poli také firmy ako francúzsky Renault, ale i Peugeot-Citro‰n, ktorý stavia svoj závod pri Trnave. Zaujímaví sú podľa neho ale aj japonskí producenti a kórejské firmy Hyundai a Kia, ktoré sa zasa chystajú na výstavbu závodu pri Žiline. Pre rozhodnutie o výstavbe nebude podľa Remmela dôležitý len podiel spoluúčasti, ale aj zákazníci s požiadavkami na veľký objem dodávok.

Nemecký denník informuje, že spoločnosť bude budovať nové kapacity na zelených lúkach mimo Rakúska, lebo tam "narazila na prírodné hranice možností svojho ďalšieho rozvoja". Vo východnej Európe, Severnej Amerike a Číne sa bude aplikovať ten istý model, ktorý firma využíva v rakúskom Grazi. Predpokladom pre realizáciu investície v spomínaných regiónoch je, že sa za asi 400 miliónov USD, čo je v prepočte vyše 13,3 miliardy Sk, musí dosiahnuť kapacita najmenej 150 000 áut. Nový závod bude musieť mať objednávky najmenej na dve generácie modelov a tie musia byť najmenej od dvoch automobiliek.

Záujem o SR zo strany tejto spoločnosti, ktorá sa zaoberá finálnym skladaním áut pre iné svetové značky, už začiatkom tohto leta potvrdila aj slovenská investičná agentúra SARIO. Jej hovorca Ondrej Žember však odmieta poskytnúť bližšie informácie o vytypovaných lokalitách a zatiaľ nespresnil ani termín konečného rozhodnutia rakúskej firmy, v ktorej krajine napokon zakotví.

Slovensko už dávnejšie pritiahlo na svoje územie nemecký Volkswagen, ktorý pri Bratislave ročne vyrába už takmer 300 000 áut. V roku 2006 sa k tomu pripojí zhruba rovnako veľkými produkciami automobilov aj trnavský závod francúzskeho PSA Peugeot-Citro‰n a žilinský závod juhokórejského Hyundai/Kia. Prípadným získaním Magna Steyr by tak už ročná výroba osobných áut na Slovensku v najbližších rokoch prekročila hranicu jedného milióna kusov.

Magna Steyr je aktuálne jediným zverejneným automobilovým investorom, ktorý by mohol doplniť tento slovenský trojlístok. Už dávnejšie sa síce hovorilo o údajnom záujme automobiliek Mazda a Honda o nový závod v strednej Európe, ale tie to neskôr jasne dementovali a aktuálne boli pozastavené aj stredoeurópske investičné zámery britského Roveru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 335
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 457
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 261
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 987
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 165
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 674
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 441
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 269
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 493
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 123

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Koalícia chce odstrániť šéfa Ústavu pamäti národa. Skúsila to potichúčky

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

Neprehliadnite tiež

Ikea začína hľadať nové chute. Známe mäsové gule nestačia

Na predaji jedla a nápojov zarába reťazec 1,7 miliardy eur ročne.

Bývalý partner J&T sa cez Swan blíži aj k verejným IT zákazkám

Swan sa spojí s operátorom Benestra, investičná skupina Martina Fedora bude mať v novom podniku polovičný podiel.

Doprava a logistika

Firmy chcú uľahčiť kamionistom prejazd Európou, tlačia na spoločné mýto

Európska komisia pripravuje reformu. Predstaviť ju chce v najbližších dňoch

Známe e-shopy kopírujú nové trendy rýchlejšie než Zara

Kým sa oblečenie inšpirované najnovšími trendmi dostane do on-line obchodov, trvá to len pár týždňov.