Vrútky 9. marca (TASR) - Perspektívu pre železničné opravovne strojární a. s. ŽOS Vrútky vidí minister hospodárstva SR Ľubomír Harach v nevyhnutnej modernizácii Železníc SR (ŽSR). Keďže ŽSR nie sú solventné a len dlh voči ŽOS sa pohybuje medzi 150 až 250 miliónmi Sk, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR už vypracovalo tri varianty ich modernizácie aj s finančnými modelmi. Ľ. Harach to uviedol počas návštevy v ŽOS v rámci pracovnej cesty v Žilinskom kraji.
Spolu s predsedom predstavenstva ŽOS Michalom Moncmanom si potom prezrel výrobu 20 kusov nových elektrických vlakových jednotiek pre Tatranské elektrické železnice. ŽOS získali túto zákazku na základe víťazstva v medzinárodnom tendri. Prvá vlaková jednotka bude mať vo Vysokých Tatrách prezentačnú jazdu už 15. marca 2001, zvyšných 19 jednotiek budú dodávať postupne, jednu mesačne.
Minister sa oboznámil tiež s modernizáciou dvojsystémových lokomotív určených pre medzinárodné koridory s rýchlosťou vlakov 160 km/hodinu a výrobou moderných osobných vozňov pre tieto trate. V ŽOS ich doteraz vyrobili 47 kusov.
Pracovnú cestu v Žilinskom kraji Ľ. Harach ukončil v Námestove, kde z iniciatívy mesta a podnikateľských subjektov plánujú vybudovať priemyselný park.
* pr we zll