KSK SA POKÚŠA O NOVÝ TZV. PARTNERSKÝ FINANČNÝ MODEL PRI ÚDRŽBE A OPRAVÁCH CIEST

Podľa KSK je celkový dlh na údržbu a opravy ciest 900 mil. Sk

KOŠICE 26. augusta (SITA) - Košický samosprávny kraj (KSK) dostal na bežné výdavky pri údržbe ciest vyše 282 mil. Sk a na kapitálové výdavky iba 13,8 mil. Sk. Je to niekoľkonásobne menej, ako skutočná ...

KOŠICE 26. augusta (SITA) - Košický samosprávny kraj (KSK) dostal na bežné výdavky pri údržbe ciest vyše 282 mil. Sk a na kapitálové výdavky iba 13,8 mil. Sk. Je to niekoľkonásobne menej, ako skutočná potreba. "Od začiatku sme deklarovali veľkú nespokojnosť s výškou delimitovaných prostriedkov," povedal na štvrtkovej tlačovej besede predseda KSK Rudolf Bauer. Uviedol že skutočná potreba na bežné výdavky je o 400 mil. Sk vyššia ako dostali a na kapitálové výdavky potrebujú desaťnásobne viac, ako je tohtoročná skutočnosť. KSK vyčíslil celkový dlh na údržbu a opravy vyše 1 900 km ciest, ktoré prešli zo štátu na VÚC vo výške 900 mil. Sk.

Do pôsobnosti KSK prešlo 560 kilometrov ciest II. a 1 381 kilometrov ciest III. triedy. Z celkovej dĺžky ciest II. triedy je 205,2 km (36,6 %) v nevyhovujúcom a 63,4 km (11,3 %) v havarijnom stave. Týchto spolu 268,6 km ciest je potrebné opraviť prioritne v čo najkratšom čase. Z celkovej dĺžky ciest III. triedy 1 381 km je 332,3 km (24,1 %) v nevyhovujúcom stave a 44,8 km (3,2 %) v havarijnom stave. Zo 658 mostných objektov je v zlom a veľmi zlom stave 44.

Bauer uviedol, že podľa analýzy technického stavu ciest II. a III. triedy, ktoré si vyžadujú urýchlené stavebné úpravy a rekonštrukcie, je potrebné zrealizovať 113 stavieb v celkovom náklade okolo 546 mil. Sk. K tomu treba prirátať 300 mil. Sk na rekonštrukcie a výstavby mostných objektov.

Aktuálnou situáciou a možnosťami jej riešenia sa bude 30. augusta zaoberať Zastupiteľstvo KSK. Predkladaný materiál sa zaoberá využitím úverových zdrojov na financovanie stavebné úpravy ciest vo vlastníctve KSK. Ide o model obnovy cestnej siete prostredníctvom projektov na báze verejného a súkromného partnerstva.

"Týmto spôsobom chceme realizovať stavebné úpravy ciest II. a III. triedy a mostných objektov s celkovým predpokladaným nákladom 476 mil. Sk," uviedol R. Bauer. Doložil že týmto spôsobom sa za desať rokov podarí opraviť polovicu dĺžky ciest v havarijnom a nevyhovujúcom stave a mostov. Celkové predpokladané náklady vo výške 476 mil. Sk bude KSK uhrádzať zo svojho rozpočtu v zmluvne dohodnutých rovnomerných splátkach počas desiatich rokov po prevzatí diela. Výška ročných splátok bude okolo 50 mil. Sk, čo predstavuje približne 1,8 % skutočných bežných príjmov predchádzajúceho rozpočtového roka. KSK v krátkom čase vypíše dvojkolovú medzinárodnú verejnú súťaž na dodávateľov, ktorej výsledky by mali byť známe do konca tohto roka.



ič;jb;bt

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 901
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 791
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 799
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 479
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 393
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 611
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 937
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 735
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 083
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 847

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči o Slovane v KHL hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop