Nemecký automobilový priemysel má vo východnej Európe 200 prevádzok

Frankfurt nad Mohanom 20. augusta (TASR) - Nemecký automobilový priemysel má vo východoeurópskych členských krajinách Európskej únie (EÚ) zastúpenie prostredníctvom ...

Frankfurt nad Mohanom 20. augusta (TASR) - Nemecký automobilový priemysel má vo východoeurópskych členských krajinách Európskej únie (EÚ) zastúpenie prostredníctvom približne 200 výrobných prevádzok. Konkurencieschopnosť autovýrobcov a ich dodávateľov sa tým posilňuje aj na domácom nemeckom trhu, povedal dnes prezident Zväzu automobilového priemyslu VDA Bernd Gottschalk vo Frankfurte. Poprel tak predstavy o tom, že podniky v automobilovom odvetví presúvajú svoje pracovné miesta do zahraničia len kvôli usporeniu nákladov. "Prítomnosť na týchto trhoch s nadpriemerným rastom vytvára a zaisťuje aj pracovné miesta v Nemecku," zdôraznil Gottschalk.

Česko je po Španielsku a Číne tretím najväčším zahraničným miestom výroby pre nemecký automobilový priemysel. Nemecké značky dosahujú vo veľkých stredo- a východoeurópskych krajinách v priemere 45-% trhový podiel. Doteraz mal len každý tretí až štvrtý obyvateľ vlastné osobné auto, zatiaľ čo v západnej Európe je to každý druhý. Nemeckí výrobcovia a dodávatelia investovali do nových členských krajín EÚ asi 10 miliárd EUR, v prepočte 401,5 miliardy SKK, a zamestnávajú tam 160 000 ľudí. Volkswagen je s 9 400 zamestnancami v Bratislave najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Informovala o tom DPA.

(1 EUR = 40,151 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 390
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 774
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 077
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 167
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 651
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 637
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 429
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.