Mortsel/Leverkusen 19. augusta (TASR) - Koncern Agfa-Gevaert, ktorý sa vypracoval na veľkú firmu najmä vďaka úspechu s fotografickými filmami, predáva svoju viac ako 100-ročnú tradičnú divíziu.
Agfa predá divíziu "Consumer Imaging", ktorá zahŕňa oblasť filmov, fotografických papierov a laboratórnych prístrojov doterajšiemu manažmentu a finančným investorom. Noví vlastníci divízie fotografie prevezmú podľa údajov Agfy takmer 2 900 zamestnancov na celom svete, pričom väčšina z týchto pracovných miest je v Nemecku. Kúpna cena bola stanovená na 175,5 milióna EUR, teda viac ako 7 miliárd SKK, a transakcia sa má uzavrieť k 1. novembru 2004. Agfa uzatvorí zmluvu, podľa ktorej investorom dovolí používať na filmových výrobkoch značku Agfa na neobmedzený čas.
V minulosti sa o predaji divízie fotografie hovorilo už viackrát. Koncern Agfa-Gevaert sa teraz sústreďuje na odvetvia grafických systémov pre tlačiarenský priemysel a medicínsku techniku, s ktorými súvisí preorientovanie sa smerom k digitálnej technike. Priekopník fotografie Agfa uviedol v roku 1936 na trh podľa vlastných slov prvý moderný farebný film. Prvým fotografickým produktom Agfy celkovo bola vývojka, ktorú začala predávať v roku 1889. V roku 1964 sa nemecká Agfa zlúčila s belgickým výrobcom fotovýrobkov Gevaert a vytvorili skupinu Afga-Gevaert.Informovala o tom DPA.
(1 EUR = 40,150 SKK)