PRE VYBUDOVANIE SYSTÉMU JE POTREBNÉ VYTVORIŤ ORGANIZAČNÉ, PREVÁDZKOVÉ A TECHNICKÉ PODMIENKY PRE PREVÁDZKOVANIE NÚDZOVÝCH PREDNOSTNÝCH VOLANÍ, VYTVORIŤ NEVEREJNÉ KOMUNIKAČNÉ SIETE PRE UZATVORENÉ SKUPIN

Mal by sa postaviť nový núdzový komunikačný systém

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku by sa mal vybudovať národný systém núdzových komunikácií, ktorý by bol kompatibilný so systémami ostatných, najmä však európskych krajín. Pre vybudovanie systému ...

BRATISLAVA 18. augusta (SITA) - Na Slovensku by sa mal vybudovať národný systém núdzových komunikácií, ktorý by bol kompatibilný so systémami ostatných, najmä však európskych krajín. Pre vybudovanie systému je potrebné vytvoriť organizačné, prevádzkové a technické podmienky pre prevádzkovanie núdzových prednostných volaní, vytvoriť neverejné komunikačné siete pre uzatvorené skupiny užívateľov a nakoniec zabezpečiť prevádzkové náhrady, ktoré môžu byť v prípade potreby použité v krízovej oblasti. Ministerstvo dopravy navrhuje najprv vytvorenie pracovnej komisie zo zástupcov štátnych inštitúcií a prevádzkovateľov komunikačných sietí, ktorá stanoví požiadavky štátu na systém núdzových komunikácií. Následne sa vypracuje koncepcia organizačných, prevádzkových a technických riešení a na záver bude potrebné zostaviť program realizácie tohto systému. Vyplýva to zo zámeru zabezpečenia spojenia systémom núdzových komunikácií, ktorý v stredu schválila vláda.

Na Slovensku zatiaľ nie je zavedený systém núdzových prednostných volaní vo verejných komunikačných sieťach a súčasný stav a rozsah prevádzkových náhrad telekomunikačných sietí je v súčasnosti podľa ministerstva kritický a nepostačujúci. Nový systém by mal zabezpečovať komunikáciu v krízových situáciách pre krízový manažment a záchranné zložky, ale aj pre nevyhnutú komunikáciu medzi bežnými obyvateľmi. Súčasne zabezpečiť spoluprácu sietí tak, aby núdzové volanie z mobilnej siete mohlo bez problémov skončiť u užívateľa pevnej siete, alebo inej mobilnej siete.

V krízových situáciách, pre ktoré je charakteristické, že vznikajú náhle a často nepredvídane, sa môže zničiť komunikačná štruktúra. Zároveň však narastá počet volaní, ktoré sú nutné pre riešenie krízových situácií, ale aj ostatných volaní, pričom následkom môže byť až prevádzkové zrútenie celej siete. Ak v takejto situácií majú byť potrebné komunikačné prostriedky okamžite k dispozícii, je potrebné budovať núdzové komunikácie vopred, pričom musia byť dostatočne spoľahlivé, efektívne a neprerušované. Zároveň v prípade narušenia infraštruktúry musia byť služby rýchlo obnovené. Koncové zariadenia a spôsob použitia služieb majú byť jednoduché a intuitívne, pri čo najvyššom pokrytí a ich využitie musí byť bezplatné.



kk;el;gf

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 649
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 580
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 006
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 501
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 565
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 345
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 323
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 095
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 989
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 883

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.