O 66-% podiel na Letisku Poprad-Tatry sa podelia PSK a mestá Poprad a Vys. Tatry

Bratislava 10. augusta (TASR) - Štát v zastúpení Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR si chce v budúcej a. s. Letisko Poprad-Tatry dočasne ...

Bratislava 10. augusta (TASR) - Štát v zastúpení Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR si chce v budúcej a. s. Letisko Poprad-Tatry dočasne ponechať 34-% podiel. Zvyšných 66 % ponúkol na bezodplatný prevod samosprávnym jednotkám. Akciová spoločnosť vznikne k 1. januáru budúceho roka.

"Podiel na podnikaní letiska získajú mestá Poprad, Vysoké Tatry a Prešovský samosprávny kraj," uviedla TASR hovorkyňa prešovského VÚC Veronika Fitzeková. Za účelom vstupu do letiskovej a. s. vytvoria uvedené subjekty spoločnosť, v ktorej si rozdelia podiely v pomere 34 ku 34 ku 32, pričom najmenší diel pripadne na mesto Vysoké Tatry. Vytvorenie spoločného právneho subjektu s navrhovanými majetkovými podielmi by mali poslanci jednotlivých zastupiteľstiev odobriť v priebehu augusta a septembra.

Dnešné stretnutie vedúcich samosprávnych jednotiek, zamerané na budúcnosť letiska v Poprade, inicioval predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Peter Chudík. Projekt transformácie menších slovenských letísk na a. s. by mal totiž minister dopravy Pavol Prokopovič predložiť do vlády do konca augusta. Predstavitelia VÚC a miest sa zaoberali aj otázkou vlastníctva prioritného infraštruktúrneho majetku letiska, ktorý pozostáva napríklad z pristávacích a otočných plôch a s nimi súvisiacich zariadení. Podľa primátora Popradu Antona Danka by mal byť tento majetok presunutý na mesto, predseda PSK si naopak myslí, že vhodnejšie by bolo vložiť uvedený majetok do novej spoločnosti, ktorú by za týmto účelom vytvorilo mesto Poprad a VÚC. Oba návrhy predložia predstavitelia samosprávy ministrovi dopravy, ktorý zaujme definitívne stanovisko.

Hovorkyňa PSK Fitzeková nevylúčila ani následnú privatizáciu časti letiska. "Letisko bude do budúcna potrebovať kapitál. Samospráva má záujem pôsobiť v letiskovej spoločnosti dlhodobo, nakoľko týmto spôsobom bude môcť ovplyvňovať aj rozvoj regiónu. Očakávame preto, že časom ponúkne investorovi svoj podiel práve štát." Letisko nedisponuje v súčasnosti podľa Fitzekovej žiadnou pravidelnou linkou, nerátajúc zimné spojenie Moskva-Poprad. Predstavitelia samospráv už svojho času rokovali so zástupcami poľskej spoločnosti LOT aj aerolíniami z Írska.

Letisko Poprad-Tatry ukončilo hospodárenie za 1. polrok tohto roka so stratou 10,2 milióna Sk, čo predstavovalo medziročné zlepšenie približne o 1,4 milióna Sk. Výška dotácie dosiahla 10,8 milióna Sk.

V sledovanom období prepravilo letisko 9 625 cestujúcich, z toho 8 % na pravidelných, 85 % na charterových a zvyšok na všeobecných a ostatných letoch. "Celkovo sme zaznamenali medziročný nárast prepravených osôb o 8 %, na charterových linkách až o 24 %," uviedla riaditeľka letiska Anna Kováčová. Najfrekventovanejšie boli podľa nej charterové lety z Moskvy, Kyjeva, Berlína a Tallinnu.

Na letisku pôsobí viacero spoločností vrátane Aeromost Kharkov, Gazpromavia, Airlines 400, Ukraine International Airlines, UM Air, Aerosvit, Eurowings, Estonian Air a ďalšie. V lete pribudli Bulgarian Air Charter a Hemus Air.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 267
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 063
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 533
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 160
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 296
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 942
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 868
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 618
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 761
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 311

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Nové Mesto má koncepciu rozvoja cyklistickej dopravy

Mestská časť si zadefinovala strategický materiál.

Na bratislavskom nábreží vznikne Eurovea City

Nová mestská štvrť vznikne prepojením viacerých projektov na brehu Dunaja.

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži?

Nie každý gombík spustí zelenú.

Cestujúci musia na lietadlá dlhšie čakať. Na čo všetko majú nárok

Odškodnenie pasažierov sa môže pohybovať až do výšky 600 eur.

Vládny dlh v eurozóne v prvom štvrťroku mierne vzrástol

V celej Európskej únii dlh naopak klesol.